"Satul Englez" sau Angloville este un business de tip franciza adus din Polonia, in care producatorul roman a investit 15.000 de euro. Business-ul sau este, pe scurt, un program de sesiuni de discutii si prezentari in limba engleza intre cursanti si mentori din Anglia, SUA, Canada si Australia, care dureaza sase zile si echivaleaza cu 400 de ore de cursuri traditionale.

Programul Angloville este adresat persoanelor care au cunostinte de limba engleza, dar nu reusesc sa o vorbeasca fluent. Pentru acest lucru, romanii care vor sa se inscrie in acest program trebuie sa plateasca intre 2.800 lei si 3.650 lei, in functie de sesiunea aleasa, si sa se supuna regulii de a nu vorbi in romana. In pretul programului intra cazarea pe 5 nopti, mesele si transportul catre locul in care se desfasoara sesiunile.

Adrian Bita, producator media la Media Pro Pictures pana in 2013, a creat business-ul Angloville anul trecut, iar in septembrie si octombrie au avut loc doua sesiuni pilot la care au participat 15 romani si 16 vorbitori nativi de engleza din tari ca Anglia, SUA, Canada si Australia. Clientii sunt persoane care detin un business, lucreaza pentru o companie (country manager, project manager) sau desfasoara activitati independente( avocat, notar, doctor).

Cum functioneaza "Satul englez"

Cei care vin in Angloville vor asimila cunostinte in mod practic prin intermediul dezbaterilor, prezentarilor, negocierilor sau discutiilor realizate in formula de 1 la 1 sau 2 la 1. Aici numarul vorbitorilor nativi de limba engleza este egal cu cel al vorbitorilor de romana.

Angloville targeteaza in special companiile care isi doresc sa investeasca in competentele lingvistice ale angajatilor lor. Iata de ce:

  • mai mult de 60% din angajatii companiilor internationale nu pot participa activ la discutii de afaceri, o prezentare, negocieri sau la deservirea clientilor in engleza (Research Global English)
  • doar 7% din angajatii la nivel global cred ca detin cunostintele de limba engleza necesare indeplinirii activitatii profesionale cat mai bine (Research Global English)
  • aproximativ un milion de companii mici si mijlocii din Europa au pierdut recent contracte comerciale pentru ca nu detineau competente lingvistice suficiente. Valoarea medie a contractelor pierdute pentru IMM-uri este intre 300.000 - 1 milion de euro (date studiu ELAN, Comisia Europeana)
  • companiile care nu au investit in pregatirea si perfectionarea lingvistica au realizat vanzari in afara tarii cu 44,5% mai mici decat companiile care au implementat astfel de strategii (date studiu ELAN, Comisia Europeana)
  • adoptarea unei strategii pentru pregatirea lingvistica in companie duce la cresterea semnificativa a cifrei de afaceri. 41% din companiile intervievate au realizat o crestere de peste 25% (PIMLICO 2011, Comisia Europeana)

Angloville a fost fondat in 2011 de doi tineri polonezi. iar ulterior a fost implementat in Polonia, Ungaria, Slovacia si Cehia, prin parteneri locali.

Sursa foto: Africa Studio/Shutterstock.com