Potrivit francezilor, in aceea perioada, Logan era deja a doua marca dupa volumul vanzarilor in Serbia, a noua marca in Slovacia, a patra in Turcia, a 14-a in Ungaria si a cincea marca in Cehia.
Potrivit studiul britanic, Dacia a saltat de pe pozitia a noua pana pe locul doi, in privinta vanzarilor pe piata central si est-europeana la sfarsitul celui de-al doilea trimestru al anului 2005. Majorarea cu 134% a vanzarilor Dacia a fost sustinuta de lansarea modelului Logan. Doar Skoda este inaintea Daciei, dar in acest caz, producatorul ceh ofera mai multe marci la vanzare decat producatorul roman, care comercializeaza doar modelul Logan.
Renault, Opel si Toyota completeaza clasamentul celor mai de succes marci vandute in Europa Centrala si de Est. Loganul a beneficiat de cresterea cererii pentru masini din clasa mica. Aceasta a facut un salt de 10,9%, iar cota de piata a urcat cu 6,5 puncte procentuale, la 47,6%.
Logan conduce acest segment, unde au prezenta semnificativa modelele Skoda Fabia, Peugeot 206, Suzuki Ignis si Renault Symbol/ Thalia. Capacitatile de productie pentru modelul Logan sunt utilizate la maxim, spun francezii, astfel ca Renault ar putea decide sa aprovizioneze pietele din estul Europei de la uzina din Maroc.
Vanzarile de autoturisme noi pe pietele din Europa Centrala si de Est au scazut cu 4,03% in primul semestru al acestui an fata de perioada similara a anului trecut, se arata in studiul Jato Dynamics.
Scaderea nu a fost uniforma, pietele locale inregistrand evolutii opuse
Vanzarile din Polonia au inregistrat o scadere de 33%, datorata si "infuziei" de masini second-hand din Occident pe fondul liberalizarii, dupa intrarea in Uniunea Europeana, a importului de autovehicule la mana a doua.
Drept urmare, vanzarile de autoturisme noi au scazut, fata de semestrul I 2004, cu 63.000 de unitati, pana la nivelul de 129.463 de unitati.
Studiul companiei britanice remarca ca pe piata romaneasca de autovehicule noi s-a inregistrat o adevarata "explozie" a cererii (o crestere de 72%). Tonul cresterii a fost de Dacia, remarca cei de la Jato Dynamics. Romania, a devenit a doua piata din regiune dupa Polonia, depasind Ungaria si Republica Ceha. Piata ungara, cea de-a treia din regiune, s-a restrans cu 8% in primele sase luni, desi declinul s-a atenuat in trimestrul al doilea, cand cererea a fost cu 6% mai mica decat in intervalul similar al anului trecut. Vanzarile s-au diminuat cu 4,8% in Slovenia, in vreme ce pietele din Lituania si Estonia s-au redus cu 1,2%, respectiv cu 3,7%.
Letonia, cea mai mica tara din regiune, a raportat, in intervalul analizat, o majorare de 37,8% a cererii. Si in Cehia si Slovacia, vanzarile de autovehicule noi au inregistrat o crestere.
In Cehia au fost comercializat cu 5,72% mai multe autovehicule noi fata de perioada similara a anului trecut, iar in Slovacia cresterea a fost de doar 1,6%.
Ofensiva anti-Logan
Atat pe pietele Europei Centrale si de Est, firmele producatoare de masini iau in serios amenintarea Loganului la adresa propriilor produse si incearca, prin diverse metode, sa reduca preturile la propriile autovehicule. Opel a anuntat, recent, ca a redus pretul la Corsa pentru a contracara ofensiva Logan. O versiune a modelului Opel Corsa este comercializata, in Vest la un pret mai mic de 10.000 de euro, in scopul contracararii ofensivei lansate de mai multi concurenti ai sai, printre care Logan si Fox (care va fi produs in China de grupul Volkswagen). In Serbia va fi produs Fiat Punto, care va fi comercilizat la un pret de 8.000 de euro, cu doar 200 de euro peste pretul la care se vinde Loganul in tara vecina.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: