Colaborarea cu firmele de specialitate permite extinderea rapida a gamei sortimentale si garanteaza ca produsele sunt sigure pentru consumatori, fara sa mai fie nevoie de cheltuieli suplimentare cu incercarea produselor. Segmentul bauturilor light, a nectarurilor si sucurilor de fructe are un potential de crestere foarte mare in Romania. In special sortimentele tip ice tea si bauturile necarbonatate vor avea evolutii importante, arata Eberhart Raducanu, director general al firmei germane Dohler. Societatea colaboreaza cu European Drinks, pentru producerea berii cu arome, cu Borsec, pentru gama de sucuri, si cu AlbaLact, pentru varietatile de lapte cu ciocolata. Compania spera sa realizeze in acest an o cifra de afaceri de 8,5 milioane de euro din vanzarea aromelor si concentratelor de fructe. Piata romaneasca a sucurilor este estimata de Octavian Cretu la circa 850 de milioane de litri pe an.
Potrivit studiilor Dohler, vanzarile de bauturi fara bioxid de carbon vor ajunge la 3,5 miliarde litri in vestul Europei si la 1,83 miliarde litri in estul continentului. Sucurile si nectarurile vor ajunge in acest an la 10,1 milioane de litri in vest si la 4,9 milioane in estul Europei.
Segmentul bauturilor light, a nectarurilor si sucurilor de fructe are un potential foarte mare de crestere in Romania.
Eberhart Raducanu,
director general, Dohler
Exporturile de sucuri naturale depasesc constant importurile
Romania ramane un exportator net de sucuri naturale. Principalul fruct procesat pe plan intern este marul, in timp ce importurile de citrice domina sortimentele de suc intrate pe piata interna. In Europa, principala aroma este cea de citrice (portocala, lamaie, grapefruit) care ocupa 39% din totalul vanzarilor. Potrivit datelor Dohler, ponderea sucurilor cu continut scazut de calorii a crescut cu sase la suta pe an din 2000.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: