Astfel, solužia dezvoltata de cei de la Upstartle, disponibila pe siteul writely.com, le permite in primul rand, utilizatorilor sa redacteze si sa printeze un text cu ajutorul unui browser Internet, dar si sa editeze documente impreuna cu alte persoane.

Oficialii Google nu au dat publicitatii valoarea tranzactiei prin care a preluat compania Upstartle.

Aceasta achizitie va pozitiona Google in competitie directa cu cei de la Microsoft care sunt lideri pe piata editoarelor de text prin aplicatia Word.

“Este evident ca cei de la Google se concentreaza pe alte sectoare de activitate,” a afirmat Scott Kessler, analist in cadrul Standard & Poor's in New York.

Compania Upstartle a scos pe piata o versiune de test a aplicatiei Writely in august 2005 si a inregistrat “mii de utilizatori “, potrivit oficialilor Google. Acest serviciu este gratuit in aceasta perioada de testare.

Citeste si:

Compania Upstartle din Silicon Valley a fost fondata in 2004 de Sam Schillace, un fost creator de jocuri video, de Steve Newman, programator de profesie si Claudia Carpenter, fost designer de aplicatii software al companiei Intuit.

Microsoft Office este liderul incontestabil pe piata editoarelor de text cu mai mult de 400 milioane de utlizatori , potrivit purtatorului de cuvant al companiei, Eryk Ryan.

Astfel, putem afirma ca razboiul Google -Microsoft continua. In urma cu doua saptamani, Microsoft a anuntat ca va lansa in curand un nou motor de cautare care va fi de doua ori mai bun decat Google, cel mai utilizabil motor de cautare din lume.

Anuntul a fost facut de catre Neil Holloway, Presedintele Microsoft pentru Europa, Orientul Mijlociu si Africa. “In sase luni de zile va fi mai relevant pe piata americana decat Google” a declarat Halloway, citat de Reuters. Noul motor de cautare va fi lansat mai intai in SUA si Marea Britanie, urmand ca in urmatoarele luni sa fie lansat in Franta si Germania, si apoi si in restul Europei si in Asia.

Microsoft este prezenta pe piata cautarii online cu un motor propriu de cautare (MSN) inca de anul trecut, insa acesta nu a reusit sa faca fata alternativelor oferite de Google si Yahoo.