Statul vrea sa emita astfel de obligatiuni in valoare de 2.682 miliarde de yeni (27 miliarde de euro) in acest an si, din cauza cererii reduse, a recurs la o campanie promotionala care include atat trupa pop, cat si un luptator de sumo.

Trupa AKB48 aduce un succes instantaneu in Japonia oricarui produs promovat, de la cafea la lenjerie, potrivit Wall Street Journal (WSJ).

Convingerea investitorilor sa cumpere obligatiuni guvernamentale ar putea fi insa un pic mai dificila.
Ministerul de Finante vrea sa includa trupa de fete in promovarea obligatiunilor de reconstructie, a declarat o sursa, sub protectia anonimatului, intrucat campania publicitara va fi lansata abia marti.

Guvernul vrea sa vanda obligatiuni de circa 27 miliarde de euro in acest an, insa cererea pentru titluri ale statului nipon este foarte redusa, investitorii cautand randamente mai bune in alte plasamente.

"Aici intervin fetele din districtul tocilarilor Akihabara: Ministerul Finantelor spera ca popularitatea trupei AKB48 sa creasca expunerea obligatiunilor, sa creasca interesul investitorilor si sa compenseze dobanzile oarecum neatractive", scrie WSJ.

Citeste si:

Akihabara, numit si "orasul electronic Akihabara", este un cartier important al capitalei in retailul de produse electronice si altele. Decizia face parte dintr-o campanie mai ampla de folosire a celebritatilor pentru a atrage interes asupra emisiunilor de obligatiuni, luptatorul mongol de sumo Hakuho fiind primul dintr-o serie de patru staruri care urmeaza sa apara in reclame TV, anunturi in presa si postere.

AKB48, care vinde de obicei un milion de copii ale single-urilor in prima zi de lansare, va intra in campania de promovare mai tarziu pe parcursul anului, a spus sursa, adaugand ca strategia a fost propusa de agentia de publicitate care a castigat licitatia. Nu s-a luat inca decizia care din cele 92 de membre ale AKB48 va aparea in reclame.

La prima vedere, imaginea trupei ar putea parea un pic prea sexy pentru lumea financiara din Japonia. Componentele trupei poarta fuste scurte si ciorapi trei sferturi, iar cantecele cateoadata sugestive au ca tinta un public preponderent masculin si foarte devotat.

Aceasta nu este prima data cand Ministerul de Finante de la Tokyo foloseste practici neconventionale. In 2010 institutia a plasat reclame in revistele destinate oamenilor de afaceri sustinand ca investitiile in obligatiuni guvernamentale le-ar creste sex-appeal-ul.

Strategia de marketing mascheaza insa o problema majora a guvernului nipon. Executivul isi finanteaza in prezent circa jumatate din cheltuieli prin imprumuturi si trebuie sa gaseasca alti investitori odata cu imbatranirea populatiei, care incepe sa-si acceseze economiile. Agentiile de rating avertizeaza ca daca tara nu reuseste sa-si controleze indatorarea, printre cele mai ridicate din lume, la de circa doua ori PIB, se va confrunta cu o criza financiara.