“Este pentru prima data cand aplicam amenzi pentru nerespectarea angajamentelor. Scopul finalizarii unei investigatii prin acceptarea unor angajamente este restabilirea rapida a mediului concurential. Formularea de angajamente este o initiativa a companiilor implicate si orice modificare ulterioara a acestora sau a modului de aplicare se face doar in urma unei decizii a autoritatii de concurenta”, a declarat Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei.

Consiliul Concurentei a finalizat, in 2012, doua investigatii privind posibile intelegeri anticoncurentiale intre Orange, Vodafone si Cosmote si toti distribuitorii acestora de produse preplatite de telefonie mobila (aproximativ 150), dupa ce companiile implicate si-au asumat o serie de angajamente de a incheia contracte care sa contina prevederi care sa stimuleze competitia. Companiile au implementat angajamentele pe care si le-au asumat, iar studiile realizate in cadrul procesului de monitorizare au aratat ca, fata de 2012, in 2014, utilizatorii erau foarte multumiti de produsele prepay, inclusiv de pretul acestora.

Cele mai mari 10 amenzi din istoria Concurentei

Cele mai mari 10 amenzi din istoria Concurentei

Cu toate acestea, au existat si exceptii: companiile Avenir Telecom SA si Euronet Services SRL nu au modificat contractele cu sub-distribuitorii lor de produse preplatite de telefonie mobila in termenul maxim prevazut si, ca urmare, au fost amendate cu 298.905 lei si, respectiv 220.510 lei.

In ceea ce priveste LPF, aceasta a fost sanctionata cu 185.664 lei pentru ca nu a respectat angajamentele pe care si le-a asumat, referitoare la drepturile de difuzare a meciurilor de fotbal in sezoanele competitionale 2011-2012, 2012-2013, 2013-2014. Consiliul Concurentei a constatat ca LPF a incalcat angajamentele prin faptul ca nu a vandut drepturile de televiziune aferente pachetelor 3, 4, 5, 6, 7 si 9 prin intermediul unei licitatii deschise, transparente si nediscriminatorii, ci sub forma unui singur pachet de drepturi.

Citeste si:

De asemenea, LPF a cesionat anumite categorii de drepturi cu caracter exclusiv, desi angajamentele asumate prevedeau cesionarea cu titlu neexclusiv a acestor categorii de drepturi. In ceea ce priveste drepturile de transmisie directa radio, LPF le-a cesionat exclusiv catre Societatea Romana de Radiofuziune, printr-un contract incheiat pe o perioada de 3 (trei) ani, neexistand o pachetizare a meciurilor.

In prezent, Consiliul Concurentei deruleaza o noua investigatie asupra modului in care LPF a vandut drepturile de televizare ale meciurilor din cadrul competitiei Liga I. Aceasta investigatie a fost declansata in urma unei plangeri. Liga Profesionista de Fotbal a vandut drepturile de televizare ale meciurilor de fotbal ce se desfasoara in cadrul competitiei Liga I catre compania Intel Sky Broadcast LTD, pentru o perioada de 5 ani. Compania a decis sa le valorifice prin intermediul a doua posturi de televiziune in regim “cu plata”. Investigatia nu vizeaza modalitatea in care compania Intel Sky Broadcast LTD valorifica aceste drepturi de televizare, ci comportamentul membrilor LPF.

Vanzarea drepturilor de difuzare a meciurilor din Liga I, investigata

Vanzarea drepturilor de difuzare a meciurilor din Liga I, investigata

Neindeplinirea angajamentelor devenite obligatorii prin decizie a Consiliului Concurentei constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 0,5% la 10% din cifra de afaceri totala realizata in anul financiar anterior sanctionarii.

Sursa foto: MediafaxFoto