„Am pornit in curierat in 2000-2001, ca agent de vanzari, la Romexpress Curier. Apoi, am fost director de vanzari la Alo Curier, companie pe care am ajuns sa o conduc pana in 2006”, si-a amintit Octavian Badescu.

„Intre Alo si Sameday am fost si consultant pentru DPD. Era momentul in care DPD se pregatea sa intre in Romania si Bulgaria. Daca DPD ar fi intrat greenfield (printr-o investitie de la zero - n.r.), probabil am fi facut ceva impreuna. A ales sa achizitioneze, a cumparat Pegasus. Insa, in perioada aceasta de consultanta, am avut ocazia sa vad cum lucreaza DPD in alte tari. Si erau cifre de afaceri de zeci de miliarde de euro, cu 40 de oameni intr-un sediu din Germania”, a subliniat Badescu.

In ianuarie 2007, cu banii obtinuti din vanzarea a doua garsoniere, Badescu si-a deschis propriul business in domeniul serviciilor de curierat – Sameday Courier, axat pe livrari facute in aceeasi zi, pentru ca pe piata „nu mai era loc de un proiect generalist”.

Badescu spune ca nu a apelat la credite si ii sfatuieste pe cei care vor sa se lanseze in afaceri pe cont propriu sa se intinda pe masura „plapumii” lor. O alternativa ar fi gasirea unui partener.

„Afacerile nu trebuie facute neaparat singur. Sunt fan al parteneriatelor in general. Mai mult realizezi impreuna decat separat”, a remarcat Octavian Badescu.

El a estimat ca peste 80% dintre afaceri dau faliment din cauza cash-flow-ului. „Nu profitul este partea esentiala, trebuie sa existe o planificare zilnica. Trebuie imprimat un stil axat pe costuri cat mai mici, iar secretul business-ului a fost axarea pe componenta variabila a costurilor”, potrivit lui Badescu.

Invitatul emisiunii Start-Up Wall-Street a mai dezvaluit ca are in plan expansiunea afacerii Sameday Courier si pe plan international. Compania s-a extins in zona fosta Iugoslavie si in Bulgaria, dar Badescu viseaza la afaceri „relevante pe plan global”.

De altfel, pariul lui Badescu in antreprenoriat nu este doar Sameday Courier. In paralel, el este implicat si in alte afaceri - Field Expert (field marketing), Retailplus Eastern Europe (cercetare de piata), Gift Express (comert online cu cadouri) si Expert Flowers (magazin online de afaceri).

„Am niste proiecte, cele de pe zona de online, care inca nu au confirmat la nivelul celor din curierat si cercetare de piata. Magazinul de flori nu performeaza inca, dar isi sustine costurile”, a spus antreprenorul.

Sfaturi catre tinerii antreprenori

- Antreprenorul este, in general, optimist, insa trebuie sa fii constient ca latura antreprenoriala te poate face sa nu vezi lucrurile realist.

Citeste si:

- Datoriile nu trebuie facute pentru consum, ci pentru investitii.

- Banca nu da bani pentru start-up-uri. Daca se poate, gandeste afaceri care se intind pe masura fondurilor de care dispui.

- Incearca sa faci parteneriate. Mai mult realizezi impreuna decat separat. In derularea afacerilor nu trebuie sa ne legam de cine e majoritar si cine e minoritar.

- Trebuie sa ai un stil axat pe costuri cat mai mici. Eficienta e masura tuturor lucrurilor.

- Daca vrei sa fii campion, trebuie sa te uiti la clientii din afara Romaniei. Dar, in primul rand, trebuie sa ai succes in tara de origine.

Idei pentru biblioteca antreprenorului

Pentru viitorii antreprenori si nu numai, Octavian Badescu recomanda: „Economia binelui si raului”, de Tomas Sedlacek, un comentator economic foarte apreciat in Cehia, care in aceasta lucrare regandeste radical domeniul economiei.

Start-Up Wall-Street este o emisiune difuzata in direct la Radio Lynx si pe wall-street.ro in fiecare miercuri, de la ora 12 la 13.