Investitia initiala a fost de circa 60.000 de euro si a constat in realizarea stocului si constructia site-ului.

„Nu suntem un magzin de optica medicala, pentru ca nu avem in portofoliu ochelari de vedere, ci doar ochelari de soare de nisa. Vedem aceste produse ca accesorii, precum sunt si bijuteriile ori pantofii. Chiar si felul in care functionam este la fel ca cel al unui retailer de fashion, pentru ca mergem la targuri de moda, iar procesul de achizitie este la fel. Si am lansat acest tip de concept pentru ca si in strainatate daca voiai o anumita piesa trebuie sa stii exact unde sa mergi”, afirma Marcu.

Sunglasscurator vinde prin trei canale: magazinul online sunglasscurator.com, showroomul de pe strada Nicolae Caramfil din zona Baneasa din Bucuresti si Farfetch.com, o platforma britanica care vinde produsele a peste 200 de buticuri la nivel mondial.

99% din vanzari sunt online. Vrea sa creasca si pe piata interna

„Aproape toate vanzarile sunt online. De altfel, pana in noiembrie-decembrie anul trecut in jur de 99% din vanzari erau catre strainatate, deci pe online. Dar acum oamenii vin tot mai mult la showroom, desi este o masa restransa de clienti cei carora ne adresam noi. Pentru ca tipul nostru de clienti sunt oamenii care vor piese, nu ochelari de soare. Iar anul acesta vrem sa crestem tot mai mult pe piata locala pentru ca vrem sa avem clienti si din Romania, sa fim cunoscuti si aici”, afirma fondatoarea Sunglasscurator.

De altfel, pentru aceste an Marcu si-a propus sa colaboreze cu tot mai multe businessuri de tip concept din Romania pentru a promova produsele si pentru a creste vanzarile pe plan intern.

In prezent magazinul livreaza catre 30 de tari de pe cinci continente, iar cele mai multe vanzari sunt catre Statele Unite ale Americii, Marea Britanie, Australia si tari asiatice precum Thailanda, Hong Kong si Japonia.

Comanda medie: 400-500 de euro

In jur de 70% dintre clienti sunt femei. De asemenea, in jur de 10-15% dintre clienti se intorc pe site pentru a achizitiona din nou.
Ochelarii costa intre 180 si 945 de euro, iar comanda medie este de 400-500 de euro.

Citeste si:

Businessul este unul foarte influentat de sezon, majoritatea vanzarilor fiind intre lunile martie si iulie. Astfel, in aceasta perioada businessul ajunge la circa 20-30 de comenzi pe luna, cu un varf de 35 de comenzi pe luna in mai-iunie.

Retailerul are in portofoliu 13 designeri printre care Linda Farrow, Oscar De Le Renta, The Row, Kris Van Assche, Karen Walker, MOO Piyasombatkul, A-Morir sau DITA Eyewear. De asemenea, fondatoarea businessului are de gand ca in perioada urmatoare sa extinda portofoliu cu cel putin inca trei branduri.

„Lupta in zona de retail de moda este extraordinar de mare. Pentru ca, desi nu ne sunt concurenti directi, sunt foarte multe site-uri de fashion precum Net-a-Porter, Luisaviaroma, care vand si ochelari de soare, iar acestea investesc foarte mult in promovare”, explica Roxana Marcu.

Anul trecut Sunglasscurator a avut o cifra de afaceri de 100-110.000 de euro, iar pentru acesta Marcu isi doreste o dublarea a vanzarilor. Pentru acest business lucreaza patru persoane.

Cine este Roxana Marcu

Antreprenoarea are 32 de ani si este absolventa a Facultatii de Relatii Economice Internationale din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti. De asemenea, in 2008 a terminat cursurile de MBA ale Instituto de Empresa, din Madrid, Spania.

Pana sa devina fondatoarea Sunglasscurator, a lucrat ca senior media planner si media manager in cadrul Universal McCann, agentia de media a McCann WorldGroup Romania, unul dintre cele mai mari grupuri de comunicare de pe piata locala.

Sursa foto: Roxana Marcu