Brandul Sole, care vinde parfumuri, genti de lux sau ochelari de soare, este lansat de sotii Tudor si Angela Tiboc. Dupa ce cateva luni a activat exclusiv online, compania a deschis un stand in Baneasa Shopping City, un magazin in Nuremberg, Germania si, luna aceasta, un magazin in Iulius Mall din Cluj-Napoca.

Compania a generat intr-un an 8 milioane de euro cifra de afaceri, atat din retail cat si din distributie, spune Tudor Tiboc. “Volumele de vanzari la parfumuri sunt destul de mici, asa ca noi am profitat de acest fapt si am intrat puternic, inca din start, pe segmentul de distributie catre alte magazine din tara. Acestea, ca majoritatea brandurilor mari, au target de vanzari si noi le ajutam, prin livrarea de produse, sa le atinga”, spune Tiboc.

Fara indoiala mare parte din cifra de afaceri vine si ca urmare a parteneriatului Sole cu gigantul Amazon.com, cel mai mare retailer la nivel global. Practic, sotii Tiboc, care detin si business-ul mult mai batran QuickMobile, continua parteneriatul brandului de produse electroIT cu Amazon si l-au translatat in domeniul parfumurilor. Prin Amazon sunt livrate produse Sole si QuickMobile in cinci tari – Germania, Franta, Marea Britanie, Spania si Italia.

Citeste si:

De ce alege insa Amazon sa lucreze cu o companie practic necunoscuta pe plan european? In unele cazuri este cerere foarte mare pentru un anumit model si, pe cale oficiala, direct de la producatori, Amazon nu poate satisface aceasta cerere, intrucat prin contracte compania primeste doar un numar limitat de produse – o anumita cota din productie. Atunci intervin branduri precum QuickMobile sau Sole, care achizitioneaza din mai multe state ale lumii, de la mai multi distribuitori/retaileri, putand astfel satisface nevoile unor branduri care au contracte directe cu producatorii.

Erori de inceput de drum

Deschiderea unui punct de vanzare la 360 de grade in Baneasa Shopping City a fost o decizie mai putin inspirata. Practic, “insulita” din Mall nu se preteaza pentru vanzarea unor produse ce, uneori, depasesc si 10.000 de lei.

“A fost o decizie mai putin inspirata, asa ca vom desfiinta «insula» din Baneasa si vom face magazin traditional”, subliniaza Tiboc.

Magazinul din Germania a fost lansat pentru ca “s-a ivit o oportunitate”. Vanzarile nu merg insa extraordinar, unui magazin din acea tara trebuindu-i cel putin 12-18 luni sa se dezvolte. “Practic, in Germania exista Amazon si restul. «Restul» incearca, destul de greu, sa isi faca loc”.

Anul acesta, compania are in plan sa mai deschida cel putin inca doua magazine traditionale, in mall-uri.