Marius Ursache a pus bazele unui startup IT care permite utilizatorilor sa isi continue activitatea in mediul digital. Platforma, creata cu o echipa de antreprenori de la Massachusetts Institute of Technology (MIT), este destinata celor care vor sa fie prezenti online chiar si dupa moarte. Romanul a publicat o serie de sfaturi pentru antreprenori si nu doar, care contine tehnici de productivitate incercate de el insusi in ultimii cinci ani.

Timpul nu este resursa primordiala

Chiar daca cei mai multi dintre noi incercam sa facem ziua mai lunga pentru a simti cu adevarat ca suntem productivi, problema esentiala nu este timpul. Productivitatea noastra tine mai mult de concentrare, motivatie si starea de bine, toate acestea fiind corelate cu nivelul de energie, a scris Marius Ursache pe Quora.com.

1. Alege ce este cu adevarat important: peste 5 ani, 80% din ceea ce face astazi nu va mai conta. Diferentiaza lucrurile care te tin ocupat de cele care iti vor aduce un rezultat pe viitor.

2. Regula de 2 minute: daca poti face ceva in 2 minute (sa raspunzi la un email sau o treaba casinica), nu o amana. Ca sa o planifici, sa ti-o amintesti mai tarziu, iar apoi sa te apuci de ea, iti ia mai mult de 5 minute.

3. Regula de 5 minute: cel mai bun remediu impotriva procrastinarii este sa iti fixezi ca obiectiv sa lucrezi cate 5 minute pe zi la ce ai de facut, nu neaparat sa termini; de cele mai multe ori, vei prelungi cele 5 minute si vei intra intr-un flux normal de lucru.

4. Seinfeld si lantul productivitatii: daca vrei sa devii priceput la ceva, trebuie sa faci acel lucru in fiecare zi. Inclusiv de Craciun, Pasti sau de ziua ta, fara nicio exceptie.

5. Nu avea incredere in propria memorie - elibereaza-ti mintea, chiar daca esti un mic geniu. Noteaza-ti totul intr-un carnetel, deschide-ti aplicatia de lucruri "de facut", pe care sa o instalezi si pe telefon.

Citeste si:

6. Rutina, mai buna decat aplicatiile: Ca sa fii productiv, trebuie sa fii disciplinat. Asta inseamna doua lucruri: sa iti planuiesti ziua incepand de dimineata si sa tii un mic jurnal pentru fiecare zi. Asta te ajuta sa ramai sanatos, sa prioritizezi mai bine, sa elimini sarcinile inutile si sa faci ceea ce conteaza cu adevarat. Aceste lucruri iti vor salva multe ore pierdute inutil.

7. Tehnica Pomodoro: un principiu de management al timpului care presupune impartirea perioadelor de lucru - timp de 30 de minute te concentrezi doar asupra unui task: fara telefon, emailuri, vorbit cu oamenii, Facebook, plimbari. Absolut nimic altceva.

8. Programeaza-ti emailing-ul si sterge Inboxul: nu isi citi mailurile dimineata si nici seara tarziu. Fixeaza-ti trei momente ale zilei pentru asta: 112 amiaza, 2 si 5 dupa-amiaza. De asemenea, incearca sa stergi mereu mailurile parcurse deja.

9. Ai un nivel limitat de vointa - incearca sa iei deciziile importante dimineata si incearca sa automatizezi restul (prin delegare, rezolvarea simultana a unor lucruri). Acesta este motivul pentru care presedintele SUA nu decide asupra meniului sau culorii costumului in fiecare zi: i0am ramane mai putina vointa pentru deciziile cu adevarat importante de peste zi.

10. Sterge. Invata sa spui nu. Ignora. Nu iti face programari - multi iti vor purta ranchiuna pentru aceste lucruri, insa in felul acesta iti va ramane timp sa te ocupi de lucrurile cu adevarat relevante. E foarte probabil ca peste 20 de ani sa regreti ca ai facut ceva pentru cineva doar pentru a fi apreciat in mod superficial.

Sursa foto: Facebook