A lucrat toata viata in domeniul psihologiei si al consultantei. Pentru ca parintii ei nici nu voiau sa auda ca ar putea urma alta facultate decat cea de drept, ei au aflat la mult timp dupa admitere ca fiica lor studia, de fapt, psihologia. A facut formarea practica si dupa ce si-a luat certificatul de terapeut a inceput sa practice psihologia. A lucrat atat cu adulti, cat si cu copii, iar o perioada a rezonat foarte bine cu segmentul feminin, pentru ca ulterior sa ajunga sa lucreze cu grupuri mixte, pe partea de asertivitate si agresivitate. A inceput sa tina cursuri din ce in ce mai ample si mai complexe chiar in perioada in care Romania se familiariza cu conceptele de trainer si coach. “S-a creat un curent din ce in ce mai clar pe partea asta, s-a facut o separare foarte clara intre psiholog si trainer si m-am regasit mai mult in cea din urma”, isi aminteste Daniela.

Hotarata sa renunte la terapia clasica, Daniela a inceput sa se dezvolte pe aceasta parte. Si-a luat licenta de trainer si a infiintat o companie de training antreprenorial si executive coaching. “Cumva a venit natural, sa creez un brand clar, de sine statator, care sa aiba o directie altfel decat felul haotic in care facusem pana atunci lucrurile. Mi-am stabilit scopul si cum sa-mi administrez timpul, energia si resursele. De acolo vine si denumirea: este rolul meu de a sta in spatele omului, a functiona ca o drojdie si a-l ajuta sa-si accelereze procesul de crestere”.

Initiativa de a crea acest brand s-a concretizat in 2014, cand a luat nastere DC Catalyst, conceput initial ca o platforma de training. Compania nu are angajati, doar colaborari, printre acestea regasindu-se si cea cu John Parr, mentorul Danielei. Investitia in DC Catalyst se ridica la 30.000 de euro si a presupus branding-ul, cursuri de dictie si de public speaking si in alte materiale obligatorii in lucrul practic, insa cea mai mare parte a acestei sume se regaseste in cursurile si formarile Danielei: Process Communication Model (PCM) si Leading Out of Drama (LOT).

Ce face mai exact ca trainer

Activitatea Danielei consta in cursuri si training-uri de executive coaching, de parenting, de asertivitate si tabere de motivare, precum si consiliere individuala si de cuplu. Pe langa acestea, Daniela tine si training-uri de PCM si Leading Out of Drama, doua programe recunoscute la nivel global care raspund unei game largi de procese si care permit o intelegere rapida si eficienta a naturii umane si implicit a naturii proprii. PCM este un instrument folosit de NASA pentru selectarea si training-ul astronautilor, pentru a evalua compatibilitatea dintre ei si pentru a anticipa felul in care ei reactioneaza in situatii de stres.

Adeseori, munca ei este confundata cu munca de psiholog, desi s-a distantat de aceasta sfera si a pastrat doar o singura activitate, o tabara de vara. “In timp ce psihologia este focusata pe a ajuta individul sa-si rezolve probleme din trecut: stai pe canapea, lucrezi pe amintiri si vise care tin de trecut si care te marcheaza in prezent si iti influenteaza viitorul, trainingul inseamna ca ai un pachet de cunostinte pe care il livrezi in anumite conditii, iar coaching-ul este focusat pe aici si acum, scoate in evidenta calitatile si iti accelereaza procesul de crestere astfel incat sa ajungi in punctul dorit in jumatate din timpul in care ai putea singur”, explica Daniela.

Niciodata doi clienti nu seamana, niciodata nu ma plictisesc. Pot sa rulez intr-o corporatie de zece ori acelasi training cu diverse echipe: cu fiecare in parte, e total diferit. Oamenii imi pun atat de multe intrebari, iar informatiile sunt multe, cu toata bunavointa nu am cum sa acopar toate ariile posibile si atunci cu fiecare grup in parte deviem mai mult spre juridic, familie, cariera, spre ce-I intereseaza.

Totodata, lucrand in coaching, Daniela ajuta oamenii sa constientizeze anumite tipare comportamentale din cauza carora esueaza, iar rezultatele apar mult mai repede decat in terapie. “Cand spun ca acceleram procesul, stiu deja ce butoane trebuie ca ei sa apese, eu doar stau langa ei si ii ajut sa nu deraieze”, spune Daniela.

De la training-uri pentru corporatii, la cele pentru profesori

Cei care apeleaza la serviciile Danielei sunt, in mare parte, corporatiile si firmele care pot suporta costurile. Acestea variaza, insa, in general. O sedinta de coaching incepe de la 100 de euro, iar o zi de training poate costa 1.000 de euro. Daniela lucreaza cu angajatii care au probleme de comunicare, relationare, time management sau blocaje. Plecand de la feedback-ul primit din partea acestora si de la sugestia catorva persoane, Daniela si-a indreptat atentia catre un alt public: profesorii. “Multi clienti au fost de parere ca training-urile le-ar fi utile si copiilor, cei care nu au de unde sa primeasca acest gen de comportament, pentru ca noi stam foarte mult la serviciu. Si-au dat seama ca profesorii petrec cea mai mare parte din timp cu copiii lor, iar un client a propus ca dirigintele fiicei sale sa beneficieze de un training pe care el avea sa-l plateasca”.

Asa a demarat proiectul Teachers UP, de care au beneficiat anul trecut 500 de profesori din Bucuresti, Brasov, Iasi, Cluj. Initial, nu i s-a parut o idee buna, tocmai din cauza feedback-ului pe care nu il primea de la profesori. “Era o alta lume, diferita de mediul corporatist, cu o alta abordare”, insa tocmai ideea de a contribui la schimbarea invatamantului si a modului de interactionare cu copii au facut-o sa continue acest proiect. “Nu pot sa concep programe pentru copii, nu pot sa ii invat cum sa se poarte sau sa-si educe parintii sau profesorii. Procesul trebuie sa fie invers. Si atunci ne adresam lor pentru ca daca profesorii nu sunt sanatosi din punct de vedere emotional, atunci nu au cum educe un copil. Daca ei sunt bine, vor munci mai bine, iar beneficiarii finali sunt copiii nostri”.

“Ar fi inuman din partea mea sa nu inteleg cand profesorul de la clasa trece printr-un divort ca are un comportament inadecvat. Dar copilul nu are nicio vina ca profesorul trece printr-o criza existentiala, dar reala. Si atunci cum sa ii cer profesorului sa-i hraneasca nevoile copilului meu cand el insusi e fara baterie, descarcat? Ce pot sa fac? Il ajut pe el, iar el, la randul lui, imi ajuta copilul”.

Proiectul s-a bucurat de succes, iar cererile au crescut, atat din partea marilor orase din tara, cat si din mediul rural. Pentru aceasta categorie de clienti, costurile training-urilor s-au diminuat semnificativ: de la 150 de euro pretul mediu pentru o sedinta de coaching la 18 euro, in care este inclus si costul trainerului, materialele si sala. Iar daca o zi de training intr-o corporatie este de 1.000 euro, pentru profesori aceeasi zi de training costa 200 de euro. “Un an de lucru cu un profesor pe noi ne costa in jur de 800 euro, iar cand zic suma asta, nu am in gand sa fac profit”, spune Daniela.

Citeste si:

Training-urile pentru profesori sunt sustinute atat de ei insisi, cat si de parintii copiilor, de scolile acestora, care au prevazut buget obligatoriu pentru dezvoltarea cadrelor didactice si nu in cele din urma de companii private, care sustin acest demers prin donatii si sponsorizari.

Carti, hobby-uri si timp liber

Cand nu ajuta oamenii sa-si foloseasca tot potentialul, Daniela se dedica hobby-urilor ei: lectura, fabricarea sapunurilor si a cremelor de casa si ingrijirea florilor. “Cum am timp liber, citesc. De regula, citesc minim trei carti in paralel. Cand sunt foarte incarcata, fac ceva care sa ma deconecteze total. Imi produc propriile creme si sapunuri pentru ca lucrand cu uleiuri esentiale, unturi si arome, mi se relaxeaza simturile, imi reincarc bateriile si revin disponibila pentru noi provocari”, spune Daniela.

In ceea ce priveste echilibrul dintre viata personala si cea profesionala, fondatoarea DC Catalyst recunoaste ca aplica acasa ceea ce predica in fiecare zi. “Inevitabil, mai ajung si la conflicte, pentru ca si eu sunt om si functionez absolut normal, dar atat de bine mi-au intrat in sange informatiile pe care le dau celorlalti incat nu am cum sa le demonstrez oamenilor cat de utile sunt daca nu le folosesc”, spune aceasta. Sfaturile sale, pe care le recomanda si le aplica, sunt comunicarea si eliminarea tuturor lucrurilor care nu au sens: “Provocarile nu vin neaparat din felul in care comunicam, ci trebuie sa fim atenti la nevoile noastre si a celor din jur si de a pica de acord cu acestia asupra aceluiasi lucru”.

Cum se caracterizeaza ca femeie de afaceri? “Poate prea calda, dar invat sa imi asum aceasta caldura si sa o folosesc ca pe un atu. Intr-o lume mult prea axata pe concret, target-uri sau rezultate masurabile, descopar ca feminitatea si caldura aduc un plus de umanitate si imi asum aceasta componenta cu mare drag. Pe termen lung imi doresc sa se poata spune despre mine ca am reusit sa combin caldura umana cu munca si rezultatul este schimbarea vietilor celor care ajung la mine. Pana la urma mi-am propus sa creez un brand din Catalyst, eu fiind un catalizator”.

Wall-Street.ro a lansat proiectul "Femei in business", in cadrul caruia va prezentam povestile celor mai puternice femei din mediul de business local, care conduc afaceri de succes sau detin pozitii-cheie in companii importante.