Conduce operatiunile uneia dintre cele mai mari companii de consultanta imobiliara din Romania, este mama a trei copii, preda cursuri de vanzari si antreprenoriat, iubeste cititul, calatoriile si stie sa pretuiasca fiecare secunda cu activitati care ii tin mintea ocupata. O cunoastem astazi pe Ilinca Paun (foto), managing director in cadrul Colliers International, omul pentru care fiecare pas este o lectie invatata, iar seriozitatea si ambitia sunt principalele atuuri pentru evolutia in societate.

Am intalnit-o pe Ilinca Paun (42 de ani) intr-o cafenea cocheta si ferita de agitatia cotidiana, in zona Floreasca din Capitala, intr-o zi cu un program extrem de incarcat pentru amandoi, dar a meritat din plin. Au fost aproximativ doua ore in care am uitat de tranzactiile imobiliare, despre ambitiile si concurenta acerba din piata de profil, despre contracte, investitii, bugete, targeturi, stiri, interviuri, deadline-uri sau afaceri. O conversatie in care a povestit viata unui om care a reusit sa ajunga in cea mai puternica functie din consultanta, in care fiecare decizie luata de-a lungul vietii a fost o caramida de sustinere a carierei, familiei si a omului de succes care este azi Ilinca Paun.

Perioada scolii a fost definitorie pentru managerul Colliers, acolo unde a si beneficiat de sprijinul profesorilor, fiind extrem de studioasa, dupa cum isi aminteste Ilinca Paun.

“Am fost foarte studioasa inca din copilarie. Am urmat cursurile Scolii Generale Rosetti din Bucuresti, iar ulterior studiile liceului de informatica Tudor Vianu. Mi-a placut matematica, am fost atrasa mai mult de filiera reala. Am avut parinti care m-au impins catre studiu, dar a fost si o vointa personala. Am terminat sefa de promotie in generala, iar acest lucru mi-a dat incredere”, isi aminteste Ilinca Paun, care sustine ca o componenta importanta a acestui parcurs a fost data de relatia cu profesorii si incurajarile venite din partea lor.

“Eram favorita profesorilor, iar incurajarile lor au contat foarte mult. Daca erai presedinte de clasa, era similar cu recunoasterea unei aptitudini de leadership. Imi doream de mica sa fiu doamna directoare. Acelasi gand mi-a trecut prin minte de cand am intrat in Colliers si mi-am dorit ca intr-o zi sa ajung sa conduc compania”, a mai spus Ilinca Paun.

Liceul a schimbat-o pe Ilinca Paun: “Am gustat din plin viata sociala”

Intrarea la liceu a schimbat-o pe Ilinca Paun, care, dintr-o fata studioasa a inceput sa guste din plin viata sociala.

“La liceu am gustat viata sociala: am cantat la chitara, am participat la competitia de Miss Boboc, am fost in echipa de baschet a scolii – lucruri care m-au ajutat foarte mult in vanzari. Imi placea sa vorbesc, sa fiu in centrul atentiei. La un moment dat chiar am lasat-o mai moale cu cartea, iar in momentul in care a venit Revolutia mi-am vopsit o suvita din par. Aveam inca de atunci dorinta de a face lucrurile diferit, ceea ce se intampla si in business”, isi aminteste Ilinca Paun. In perioada comunismului, vopsitul parului era mai degraba o extravaganta, mai ales pentru elevele de liceu.

Fiind apropiata de stiintele realiste, implicit de matematica, parintii Ilincai Paun o vedeau urmand Universitatea Politehnica Bucuresti, dar o fosta colega din liceu i-a atras atentia cu Facultatea de Arhitectura din cadrul Universitatii de Arhitectura si Urbanism "Ion Mincu" din Bucuresti.

“La inceputul liceului imi doream sa devin actrita, dar parintii mi-au zis ca actoria nu este o meserie in sine – si mi-au sugerat sa devin inginer, indrumandu-ma spre Politehnica. In final, Arhitectura mi s-a parut o solutie ideala intre artistic si real, dupa ce o colega din liceu mi-a spus ca intentioneaza sa urmeze studiile arhitecturale. (…) Am mers la doua stagii de pregatire – am stat 7 luni in Spania – iar timpul petrecut acolo mi-a deschis un nou orizont. Am vazut ce insemna nivelul de trai de acolo, iar acest lucru mi-a setat un standard despre cum as fi vrut sa traiesc”, isi aminteste Ilinca Paun.

Inainte de a o cunoaste mai bine, am mai intalnit-o pe Ilinca Paun in diferite locuri, dar in general la evenimentele importante din sectorul imobiliar si mi-a lasat o impresie placuta, a unui om foarte bine pregatit si sigur pe ceea ce spune. Am remarcat o engleza impecabila, aproape de cea a unui vorbitor nativ. Dupa aceasta discutie despre viata sa am inteles si ce a stat in spatele acestei pregatiri: anii petrecuti prin tarile straine!

“In anul 1996 am plecat in Spania, iar doi ani mai tarziu in Anglia. Am calatorit mult dupa aceea. Toata facultatea am beneficiat de un bilet pentru studenti cu care am vizitat toata Europa. In numai cinci ani bifasem deja toate punctele importante de pe continent de una singura. (…) Am calatorit fara bani, innoptam in hosteluri cu 9 euro pe noapte, circulam cu acelasi abonament de tren de 200 de euro intre toate marile orase din Europa. Ajungeam dimineata in orasul pe care voiam sa il vad, iar seara ma duceam in gara pentru a lua trenul spre o noua destinatie. Mersul trenurilor europene a fost Biblia mea, singura carte pe care o deschideam in fiecare zi. Cand vizitam un anumit oras imi placea sa il vad altfel, sa il analizez, astfel ca deseori se intampla sa ajung in piata centrala, unde stateam vreme de 2 ore, langa fantani. Imi placea sa simt pulsul orasului. Am fost un cetatean complet urban pana la 38 de ani. Dupa aceasta varsta, am inceput sa ma apropii de natura”, spune Ilinca Paun, managerul care astazi isi dedica o buna parte din timpul liber expeditiilor pe munte sau activitatilor extreme in aer liber.

Si-a dus echipa din Colliers pe munte, in situatii extreme si in locuri desprinse din povesti

Pasionata de excursii, dar si de expeditiile pe munte, Ilinca Paun a decis in urma cu trei ani de zile sa organizeze un teambuilding impreuna cu echipa de la Colliers la munte, intr-o experienta de cateva zile la cort. Nu mai putin de 70 de colegi din echipa Colliers s-au alaturat initiativei Ilincai Paun, doar ca planul de acasa nu s-a potrivit cu socoteala din targ.

Odata ajunsa in munti, echipa Colliers a avut de infruntat o ploaie rece si nesfarsita, care a dat peste cap toate planurile de socializare dintre departamente si care a expus-o pe sefa Colliers unei decizii cruciale.

“In anul 2013, am mers la munte, intr-un teambuilding, unde aveam in plan un concurs de activitati in aer liber, de orientare. Colegii au fost nevoiti sa intreprinda mai multe activitati montane, care i-au supus la un efort mai accentuat, in conditii atmosferice nu tocmai favorabile. Dupa doua zile mi-au zis ca vor sa mearga acasa. Am decis sa nu plecam si sa profitam de ultima noapte ramasa. S-a dovedit cea mai buna decizie luata, un test pe care l-am trecut, asta pentru ca ploaia s-a oprit, am facut focul, iar pana in zorii zilei am dansat, ne-am distrat si am ramas cu o multime de amintiri placute”, isi aminteste Ilinca Paun.

Dupa experienta de neuitat pe care a petrecut-o alaturi de colegii din echipa, Ilinca s-a angajat un an mai tarziu intr-o noua provocare cu echipa sa, de aceasta data pe meleaguri straine si indepartate.

“In anul 2014, am plecat intr-un win trip sa sarbatorim rezultatele bune, cu 55 de persoane din companie, in strainatate. Am facut o promisiune si am mers in Marrakech, Maroc. Pentru multi a fost o experienta senzationala, din punct de vedere cultural, descoperind autenticitatea locului respectiv. (…) Pentru anul in curs nu am in plan ceva in strainatate, dar am inceput sa organizez excursii montane in weekenduri si sa invit colegi. (…) Astfel am reusit ca pasiunea mea pentru experiente inedite sa o manifest atat pe plan personal, cat si in AND-ul companiei la nivel de valori. Conteaza sa ai valori comune, iar daca in cultura organizationala lucrurile sunt clare si de la recrutare verifici aceste valori, sansele sa se sudeze relatii intre oameni la birou sunt mult mai sunt mari”, mai spune sefa Colliers International.

Colliers International va sarbatori in toamna acestui an 20 de ani de prezenta pe piata imobiliara din Romania, descrisa de catre Ilinca Paun drept una dintre cele mai interesante piete din regiune si sustine ca anul 2016 va fi unul foarte bun pentru intreaga piata de consultanta imobiliara. “Tot mai multe companii isi extind birourile sau spatiile industriale, incep sa puna accentul pe calitatea si confortul din birouri pentru angajati, proiectele din Romania starnesc tot mai mult interes din partea marilor investitori si industrialul se dezvolta intr-un ritm accelerat”, a mai precizat Ilinca Paun.

Colliers International este unul dintre cei mai mari consultanti imobiliari din Romania, pe o piata pe care mai activeaza nume precum JLL (Jones Lang LaSalle), CBRE, DTZ Echinox sau Knight Frank.

Wall-Street.ro a lansat proiectul "Femei in business", in cadrul caruia va prezentam povestile celor mai puternice femei din mediul de business local, care conduc afaceri de succes sau detin pozitii-cheie in companii importante.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »