Producătorul francez de anvelope Michelin a anunţat miercuri că în următorii trei ani va renunţa la aproximativ 2% din forţa sa de muncă globală, ca parte a planului de simplificare şi de creştere a competitivităţii în Franţa.

Michelin va tăia până la 2.300 de locuri de muncă, dar acest proces nu va presupune concedieri şi nici închideri de fabrici, scrie Agerpres.

La Bursa de la Paris, acţiunile Michelin au urcat cu 0,70%, în timp ce indicele principal CAC 40 înregistra un avans de 0,15%.

Industria auto resimte efectele pandemiei de coronavirus (COVID-19), care a dus la reducerea cererii pentru maşini.

"Planul face parte din dialogul iniţiat pentru consolidarea companiei şi se bazează pe acordul pe trei ani care nu prevede concedieri şi nici închideri de fabrici", se arată în comunicatul companiei.

Măsurile vor afecta până la 1.100 de posturi din birouri şi 1.200 de posturi din fabrici, iar aproape 60% din locurile de muncă reduse vor fi realizate pe baza unei scheme de pensionare anticipată, a precizat Michelin.

Compania, care pe plan global are peste 127.000 de angajaţi, a dat asigurări că îşi menţine angajamentul de a localiza în Franţa "afacerile cu valoare adăugată ridicată", iar "strategia ambiţioasă de extindere a utilizării hidrogenului" reprezintă o ilustrare a acestui angajament.

Grupul Michelin şi-a început activitatea în România în august 2001. În prezent, Michelin are în România aproape 3.000 de angajaţi, trei uzine - două la Zalău şi una la Floreşti - şi o reţea comercială. Începând cu anul 2005, România a devenit centru regional pentru operaţiunile comerciale ale grupului Michelin în Albania, Bulgaria, Croaţia, Bosnia, Macedonia, Muntenegru şi Serbia.

Sursa foto: multitel / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri