Ferrari a publicat rezultatele financiare din primul trimestru al acestui an, o perioadă în care livrările au rămas constante, iar câștigurile au crescut cu 13 procente. Perioada ianuarie-martie a scos încă o dată în evidență importanța pieței chineze pentru Ferrari, o scădere cu 20% a cererii în această zonă fiind doar parțial acoperită de creșterile din zona Europei și a Americilor, conform Automotive News care citează Bloomberg.

Câștigurile producătorului de la Maranello nu au flatat așteptările analiștilor, ele fiind de 605 milioane de euro înainte de ajustări, iar un analist consideră că „aceste cifre ar putea fi o sursă de dezamăgire pentru cei care iau contact pentru prima dată cu acțiunile companiei”. Odată cu anunțul rezultatelor financiare, Ferrari a vândut și niște acțiuni.

Cum italienii nu iau în calcul o creștere a producției, toate volumele programate pentru următorii doi ani fiind deja comandate, compania poate face prognoze mult mai precise cu privire la rezultatele sale viitoare. În acest context, Ferrari a transmis investitorilor că se așteaptă la o creștere cu 7% a veniturilor pe anul 2024 până la 6,4 miliarde de dolari, cu câștiguri (EBITDA) ce vor crește în același ritm, conform Barron's.

Există, însă, semne că piața chineză nu-și va reveni peste noapte, Porsche anunțând o scădere a interesului bogaților să cumpere mașini scumpe într-o țară în care criza din imobiliare continuă. Totuși, Ferrari pariază în continuare pe modelele cu o marjă generoasă de profit cum este hypercar-ul Daytona SP3 care are un preț de pornire de 2,2 milioane de euro. De asemenea, italienii fac pași lenți, dar siguri către electrificarea completă a gamei.

Anul trecut, anunțam că modelele hibride au devenit mai populare decât cele tradiționale pe fondul popularității lui 296 GTB. În primul trimestru, 46% din mașinile vândute au fost hibride. Dar motoarele termice vor rămâne centrul de interes al mărcii și după ce va deveni operațională o nouă linie de producție pentru automobile hibride și electrice. Acolo va fi asamblat, din 2026, primul Ferrari 100% electric ce va fi dezvăluit la finele anului viitor.

Cât timp se poate menține Ferrari pe plus într-o perioadă de stagnare

Conform XTB, „Ferrari a generat venituri de 1,58 miliarde de Euro, în creștere cu 10,5% de la un an la altul, față de așteptările de 1,55 miliarde de Euro. În același timp, profitul pe acțiune a fost de 1,95 Euro, față de așteptările de 1,85 Euro și față de 1,62 Euro, din anul precedent.”

Ferrari a livrat 3.560 de mașini în Q1, dar ușoara scădere - cu doar câteva unități - nu ar reprezenta o problemă. XTB consideră că vânzările Ferrari ar fi „imune în fața tulburărilor economice înregistrate la nivel global. Mai mult, printre cele mai cunoscute mărci de mașini, precum Lamborghini, McLaren și Porsche, compania lui Enzo Ferrari este cea care menține cele mai mari marje operaționale de pe piață.”

Cum spuneam, însă, Ferrari, ca și celelalte brand-uri de lux, devine tot mai dependentă de piața chineză, dar și de restul Asiei, în raport cu America de Nord - în mod tradițional, cea mai mare piață pentru Ferrari. Rămâne de văzut cum va fi afectată cererea, dar și prețul acțiunilor, de performanțele din motorsport, Ferrari anunțând semnarea lui Lewis Hamilton în Formula 1 din sezonul viitor.

Sursa foto: Ferrari North Europe

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri