EuroNCAP a testat siguranta a patru modele, rezultatele fiind in general mai mult decat satisfacatoare. Cum autoturismele cu mai putin de 5 stele sunt considerate in ultimii ani drept dezamagiri, unul dintre modelele care nu i-a convins pe belgienii platiti zdrobeasca autoturismele in zid , a fost Hyundai i30.
Noul hatchback coreean nu a reusit sa reediteze preformanta fratelui Kia Cee'd, obtinand doar patru stele la protectia adultilor. La impactul frontal, zona genunchiului drept al soferului a suferit un soc puternic, care ar fi cauzat rani grave tibiei si femurului. Asta colaborata cu structura dura a materialelor bordului a rezultat intr-o protectie considerata slaba de catre EuroNCAP pentru aceea zona.

La protectia copiilor i30 a obtinut un punctaj de 3 stele, considerat decent, iar la siguranta pietonilor in cazul unui impact a obtinut 2 stele, ca si restul modelelor testate in aceasta sesiune.

Producatorul care s-a pregatit cel mai bine pentru aceasta sesiune de coliziuni a fost Ford prin modelul Mondeo. Sedanul de clasa medie a acumulat 35 de puncte la protectia pasagerilor adulti, destule pentru a obtine cele 5 stele, adica punctajul maxim acordat de Euro NCAP.

De asemenea, Mondeo a obtinut un punctaj foarte bun, de 4 stele, pentru protectia pasagerilor copii si i-au fost atribuite doua stele pentru protectia pietonilor.

SUV-ul compact de la VW, Tiguan, s-a dovedit sigur obtinand 34 de puncte la testele organizatiei europene. La protectia adultilor, nu s-au inregistrat forte periculoase in interior, care ar putea pune in pericol viata ocupantilor la impactul frontal sau lateral. La coliziunea din lateral Tiguan a obtinut chiar punctaj maxim, datorita centrului de greutate mai inalt decat cel al modelelor din clasele inferioare.
Cei mai in siguranta se vor simti copiii, Tiguan obtinand patru stele la protectia acestora. Mini SUV-ul este, astfel, unul din modelele de incredere, cu care sa iti transporti copiii la cresa, de pe piata europeana la momentul actual.

Un alt model al producatorului din Wolfsburg testat a fost Caddy. Mini MPV-ul a obtinut tot acelasi numar de stele ca si Hyundai i30, dar punctajul a fost mai mic obtinand la limita aceeasi clasare ca si hatchul coreean. Caddy va fi folosit preponderent ca vehicul comercial, un segment in care siguranta ocupantilor nu este primordiala.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri