Automatizările care apar zi de zi amenință joburi din diverse domenii, însă unul va rămâne mereu în picioare: cel de inspector resurse umane. Chiar dacă unele procese care țin de această meserie pot fi automatizate, interacțiunea umană nu va putea fi niciodată înlocuită.

Anii de pandemie ne-au demonstrat cât de importantă este interacțiunea, fie ea online sau față în față. Cu toată distanțarea socială de care am avut parte, fiecare dintre noi am reluat legături cu prieteni cu care probabil nu ne auzisem de mult timp sau cu colegi cu care poate nu interacționăm la fel de mult atunci când mergeam fizic la birou.

Odată cu această nevoie de interacțiune și numărul joburilor de resurse umane a crescut, iar nevoia pe piață este una care crește zi de zi.

Dacă și tu faci parte din categoria celor care își doresc să facă o reconversie profesională sau să intri pe piața muncii cu ajutorul unui job care schimbă vieți, atunci poți să încerci să apelezi la un curs de inspector de resurse umane în urma căruia vei dobândi abilitățile necesare acestei meserii atât de iubite de oameni din lumea-ntreagă.

Un inspector de resurse umane trebuie să aibă cunoștințe din diverse domenii pentru a le putea oferi colegilor informații despre tot ceea ce ține de beneficiile și obligațiile lor la locul de muncă.

Abilitățile necesare unui inspector de resurse umane

Uneori jobul de HR este văzut ca acela distractiv în care ajuți oamenii cu informațiile pe care nu le cunosc și te asiguri că nevoile la locul de muncă le sunt împlinite.

Ceea ce nu știe foarte multă lume sunt detaliile pe care acești oameni trebuie să le cunoască pentru a da informații cât mai clare și actuale. Tocmai de aceea un job în HR este unul complex, dar satisfacțiile la final de zi sunt pe măsura eforturilor depuse.

1. Întocmirea contractului de muncă

Toate firmele sunt obligate sa ofere angajaților contracte de muncă înregistrate la ITM în care sunt expuse atât drepturile, cât și obligațiile părților. Pentru a întocmi astfel de dosare există anumite documente de care este nevoie și clauze esențiale și specifice pe care să le cuprindă, în funcție de domeniul de activitate al firmei.

În caz de nevoie, trebuie să știe cum și în ce situații se modifică acest contract și când trebuie întocmit un contract colectiv de muncă, inclusiv care sunt drepturile și obligațiile salariaților în acest caz.

2. Organizarea muncii

Munca într-un birou, fabrică sau de acasă trebuie reglementată în funcție de specificul companiei. De asemenea, plata orelor suplimentare depinde tot de acest aspect.

Fișa postului este un document esențial în orice firmă și fiecare angajat trebuie să fie bine informat în legătură cu informațiile care se găsesc în aceasta.

3. Înregistrarea în REVISAL

Toate datele din contractele de muncă trebuie să fie înscrise și în Revisal (registrul electronic de evidență a salariaților) și transmise inspectoratelor teritoriale de muncă în termenele precis stabilite de lege.

Transmiterea acestor informații este, de asemenea, o garanție a înregistrării raportului de muncă, iar toate detaliile și elementele esențiale sunt comunicate în mod oficial instituției competente.

Adeverințele eliberate salariaților vor avea la bază aceste informații, putând fi însoțite chiar de un extras din registrul electronic de evidență a salariaților (Revisal).

4. Legislația G.D.P.R.

Cu câțiva ani în urmă a intrat în vigoare și în România legislația G.D.P.R. Aceasta ține cont de toate datele personale ale angajaților, cu ce scopuri sunt folosite acestea și cine are acces la ele.

Subiectul acesta este delicat și trebuie să i se acorde o atenție maximă pentru a nu avea avea probleme, atât în perioada în care angajatul ți-a fost coleg, cât și după, inclusiv în faza de recrutare și selecție pentru ocuparea posturilor vacante.

5. Răspunderea juridică

Angajatorul este responsabil de angajat în timpul orelor de muncă și trebuie să răspundă în cazul accidentelor care au loc în această perioadă de timp și care sunt considerate accident la locul de muncă.

De asemenea, în cazul nerespectării clauzelor din contract și fișa postului, se poate ajunge la situații în care trebuie întocmite comisii pentru răspunderea disciplinară și patrimonială a angajatului implicat în problemă.

Despre toate acestea trebuie să aibă informații persoana care se ocupă de resurse umane într-o companie. Pe lângă acestea, plăcerea de a ajuta și de a lucra alături de alți oameni sunt necesare pentru a excela în acest domeniu.

Cele cinci îndatoriri prezentate reprezinta doar o parte din cunoștințele pe care un inspector de resurse umane trebuie să le aibă pentru a-și îndeplini meseria. Chiar dacă legislația pare stufoasă, odată ce începi să pui cap la cap informațiile primite și să faci legăturile între ele, lucrurile ți se vor părea mult mai ușor de îndeplinit.

Dacă vei alege să faci parte din cei ce activează în aria resurselor umane, vei vedea cât de frumos și provocator în același timp este acest domeniu de viitor!

Sursa foto: unsplash.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri