John Maxwell, 64 de ani, a venit pentru prima oara in Romania, impreuna cu sotia sa, Margaret, pentru a le vorbi corporatistilor romani, dispusi sa plateasca intre 295 si 450 de euro, despre ce inseamna si cum se face leadershipul.
“Daca stiam ca Romania este o tara atat de minunata, cu siguranta ca nu asteptam sa treaca 64 de ani pentru a veni aici. Dupa ce vizitezi Romania, esti pregatit sa ajungi in Rai. Iar daca locuiesti in Romania si ajungi in Rai, primesti dreptul ca doua zile pe saptamana sa te intorci din ceruri si sa traiesti in Romania”.

Asa a incercat John Maxwell, unul dintre cei mai importanti business guru la nivel international in materie de leadership, sa-i cucereasca pe cei aproximativ 1.000 de reprezentanti ai mediului de afaceri romanesc prezenti intr-una din salile de evenimente ale Palatului Parlamentului.

Printre cei aflati in public s-au numarat Valentin Ionescu - driector general Bursei de Valori Bucuresti, Gabriel Biris – partener al casei de avocatura Biris Goran, Florian Aldea – directorul general al Carpatcement Holding, subsidiara producatorul german de ciment HeidelbergCement si Marius Dragne, marketing manager in cadrul producatorul german de BCA Xella, pe regiunea Europei de Sud-Est.

“Am venit la acest eveniment pentru ca in Romania este foarte mare nevoie de leardeship. Am participat si la seminarul tinut de Philip Kotler”, spune Marius Dragne, care si-a rezervat un bilet de 375 de euro la John Maxwell, inca de la sfarsitul anului trecut.

Supranumit “parintele marketingului”, Kotler a venit in Romania in 2005, adus fiind de sotii Octavian si Mihaela Pantis.

Nascut in 1947 in Statele Unite, Maxwell a primit o educatie de tip religios, iar ulterior a devenit pastor evanghelist. In anii ’70 a inceput sa-si dezvolte abilitatile de leadership pentru a deveni unul dintre cei mai cunoscuti speakeri si autori in domeniul leadershipului.

A publicat aproape 60 de titluri si a vandut circa 20 de milioane de exemplare. In 1996 a fondat organizatia non-profit EQUIP, care a pregatit profesional peste cinci milioane de lideri din 126 tari.

Cele mai vandute carti ale sale sunt: “Cele 21 de legi incontestabile ale leadershipului”, “Dezvolta liderul din tine” si “Cele 21 de calitati indispensabile ale unui lider.

Business Week l-a nominalizat pe Maxwell in topul autorilor care trebuie cititi de catre cursantii celor mai puternice scoli de business din lume.

“Inca de la 25 de ani am inceput sa studiez profund ce inseamna sa fi un om de succes. Pe parcursul timpului am ajuns la concluzia ca, indiferent de educatia pe care o primesc, oamenii care au succes exceleaza in patru zone: constructia relatiilor umane, abilitatea de a-i forma pe ceilalti, atitudine suficient de puternica prin care sa treaca peste orice fel de problema, un bun lider in relatia cu oamenii”, spune Maxwell.
Fiecare dintre cartile pe care le-a publicat pana in prezent trateaza cel putin una din cele atribute ale unui om de succes.

In opinia sa, relationarea reprezinta abilitatea individului de a se intele cu celelalte persoane, precum si piatra de temelie pentru leardership.

“Daca vrei sa ai success ca lider, trebuie sa te intelegi bine cu oamenii. Ca sa influentezi oamenii, trebuie ca ei sa te placa. Iar oamenii de succes stiu sa se faca placuti de ceilalti”, subliniaza Maxwell.

Specialistul in leadership apreciaza ca pentru a avea succes in relationarea cu oamenii, managerii si nu numai, trebuie sa respecte cateva reguli esentiale.

“Regula de aur este sa-i tratezi pe ceilalti asa cum vrei sa se poate oamenii cu tine. De asemenea, incearca sa inveti cateva principii despre oameni, cum ar fi cel al oglinzii, prin care ii vedem pe ceilalti asa cum ne percem pe noi insine, precum si cel al liftului, care presupune ca poti fi perceputi ca unui plus sau ca un minus in vietile celorlalti. Mai mult, invata sa-i faci pe oameni sa se simta utili si cauta sa le aduci valoare prin propria persoana”, spune John Maxwell.

Una dintre cele mai bune metode prin care se poate relationa cu o persoana este “regula celor 30 de secunde”.

In primele 30 de secunde in care te-ai intalnit cu cineva, pronunta-i numele si spune ceva pozitiv despre acea persoana. Oamenilor nu le pasa cat stii, daca nu arati ca-ti pasa de ei. Cand dovedesti ca-ti pasa de ei, reusesti sa-i cuceresti”, mentioneaza Maxwell.

El a exemplificat “regula celor 30 de secunde” printr-o intamplare personala. Una din prietenele sale din New York a obtinut un interviu de 10 minute cu Warren Buffett, pentru care trebuia sa zboare patru ore cu avionul, pana la Omaha, sediul gigantului Berkshire Hathaway, controlat de miliardarul american, care ocupa locul al treilea in topul Forbes al celor mai bogati oameni din lume, cu o avere de 50 de miliarde de dolari.

Inainte de a intra sediul lui Buffet, prietena lui Maxwell a cumparat o cutie de Coca Cola cu aroma de cirese, bautura preferata a americanului A urcat la etajul in care miliardarul avea biroul, iar inainte de a intra in incapere a cerut un pahar cu gheata. Ajunsa in fata lui Buffet, a turnat bautura in pahar si i-a oferit-o miliardarului.

“Am acordat o multime de interviuri pana acum, dar nimeni nu mi-a oferit bautura preferata”, ar fi spus Buffet. Iar interviul planificiat sa dureze 10 minute s-a prelungit timp de o ora si jumatate.

“Cei mai buni lideri sunt cei care adauga valoarea in organizatia lor, influenteaza oamenii si ii determina sa-i urmeze. Daca oamenii te urmeaza pentru ca esti sef, nu inseamna deloc ca esti un lider bun”, mentioneaza John Maxwell.

Spre deosebire de lideri, managerii din companii incearca sa conduca oamenii in acelasi mod, in vreme ce un lider de top tine cont de nevoile individului.

“Un lider exceptional asculta, invata si apoi incep sa conduca. Iar procesul continua la infinit. Astfel, liderul creste atat valoarea businessului, cat si propria valoare”, mai spune expertul in leadership.

Cei mai importanti “business guru” care au venit in Romania inaintea lui John Maxwell sunt Jack Welch (fost CEO al gigantului General Electric), Michael Porter (profesor la Harvard Business School) Stephen Covey (cofondatorul companiei de management si dezvoltare a abilitatilor de leadership Franklin Covey), Philip Kotler si Edward de Bono (a dezvoltat instrumente pentru stimularea gandirii creative).

Sursa foto: johnmaxwellonleadership.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri