Telenovela achiziției Twitter de către Elon Musk continuă cu noi declarații din partea rețelei de socializare care spune că nu a vrut să ofere toate datele solicitate de excentricul miliardar, având temeri că acesta le-ar putea folosi în alte scopuri, relatează BusinessInsider.

Twitter spune că a predat cantități masive de date despre utilizatori lui Elon Musk în ultimele câteva luni, chiar dacă a au apărut îngrijorări în privința modului în care le-ar putea folosi.

Într-un dosar intentat marți împotriva lui Musk pentru încercarea sa de a renunța la acordul său de 44 de miliarde de dolari pentru cumpărarea platformei, avocații Twitter au menționat că miliardarul a spus clar directorilor de la început că avea doar trei idei când a venit vorba de platformă: să o conducă, să o cumpere sau să creeze un concurent."

După ce s-a decis împotriva unui loc în consiliul de conducere în favoarea cumpărării acestuia și apoi a părut că începe să de-a semne că vrea să renunțe la această decizie din motive „pre-textuale”, Twitter a început să se îngrijoreze.

„A treia opțiune a lui Musk – construirea unui concurent pentru Twitter – a rămas”, au scris avocații companiei în plângerea depusă împotriva celui mai bogat om al planetei.

Cu alte cuvinte, cei de la Twitter spun că s-au temut ca Elon Musk să nu folosească informațiile furnizate de ei pentru a nu-și crea un concurent, deși miliardarul susținea că avea nevoie de acele date pentru a evalua compania și pentru a determina dacă merită să ducă achiziția la bun sfârșit.

Cu toate acestea, Twitter susține și că a continuat să coopereze cu Musk, predând în mai multe rânduri mai multe date despre conturile și activitatea utilizatorilor. La un moment dat, i-a oferit lui Musk acces la 49 de tebibytes de date brute ale utilizatorilor. (Un tebibyte este egal cu peste 1 trilion de biți.)

Musk a spus că solicitările sale se refereau la determinarea volumului de „boți” sau conturi de spam din platformă. Pe măsură ce solicitările au continuat, Twitter a spus nu numai că li s-a dat puțin timp pentru a se conforma, dar a început să-l suspecteze pe Musk și intențiile lui în legătură cu acele date.

Ferm în angajamentul său de a finaliza fuziunea, Twitter a continuat să încerce să obțină pentru echipa lui Musk ceea ce a cerut, protejând în același timp datele clienților săi, având preocupări foarte reale cu privire la modul în care Musk ar putea folosi datele dacă reușește să scape de acord”, au mai spus avocații Twitter.

Avocații companiei au adăugat că, în luna mai, compania și-a exprimat nevoia instaurării unor „protocoale” privind accesul lui Musk la informațiile sensibile ale Twitter, deoarece expunerea datelor pe care le solicita ar expune Twitter la un prejudiciu concurențial dacă sunt distribuite unor terți. Avocații lui Musk ar fi răspuns acuzând Twitter că refuză să se conformeze solicitărilor sale de date. În cele din urmă, în trei săptămâni, Twitter i-a predat lui Musk „accesul cerut”, se mai arată în dosarul procesului dintre Twitter și Elon Musk.

În plângerea depusă de Twitter, compania mai susține că Musk și-a pierdut interesul pentru tranzacție doar atunci când bursa a început să intre pe o pantă descendentă, afectându-i averea personală și cheltuielile pentru finanțarea ofertei sale pe Twitter.

De asemenea, susține că, deși Musk a declarat, încă de vineri, 8 iulie, că afacerea a picat, a continuat să examineze date pe care Twitter i le-a predat „cu ajutorul unor experți în date necunoscuți”.

După ce Elon Musk a anunțat că nu mai vrea să cumpere Twitter, compania a reacționat imediat și a anunțat că-l va acționa în judecată.

Musk a reacționat la rândul său, chiar pe contul de Twitter, scriind: „Oh, ce ironie, lol”.

Mai mult, acesta s-a amuzat și pe faptul că șefii Twitter vor să-l forțeze să cumpere compania, după ce inițial l-au refuzat și au spus că nu o poate cumpăra.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri