Pandemia de Covid-19 i-a făcut pe miliardarii planetei să-și reexamineze și să-și reinventeze stilul de viață. Pe măsură pe noul coronavirus face prăpăd în lumea întreagă, cei înstăriți au reușit să-și "asigure" liniștea sufletească cu ajutorul avioanelor private, a iahturilor luxoase și a buncărelor subterane, scrie Business Insider.

Ce spun specialiștii din industriile de aviație privată, a iahturilor și a buncărelor de lux despre cum se pregătesc cei bogați pentru următoarea criză globală - deși ne aflăm chiar în mijlocul uneia?

Aviația comercială e la pământ, dar furnizorii de avioane private nu se plâng

Pe măsură ce companiile aeriene comerciale din lumea întreagă și-au redus rutele și se confruntă cu dificultăți financiare din cauza incertitudinii provocate de Covid-19 și a restricțiilor de călătorie, clienții cu posibilități financiare abandonează călătoriile comerciale în favoarea zborurilor private. Specialiștii spun că zborul cu avionul privat a trecut de la o opțiune de lux la o necesitate.

"Dacă aveți probleme de sănătate și nu vreți să riscați să treceți printr-un terminal aglomerat sau să zburați pe o rută comercială, atunci nu este un lux", spune Patrick Gallagher, președintele NetJets, cel mai mare operator de zboruri private din lume. "Este ceva ce trebuie să faceți dacă vreți să vă vedeți nepoții sau vreți să mergeți la casa de vacanță", spune acesta.

Sursă foto: Net Jets/Twitter

Călătoriile cu avioane private au înregistrat un nivel record în lunile martie și aprilie, dar unele companii au bifat creșteri semnificative pentru zborurile private și în mai și iunie, multe dintre aceste zboruri fiind adjudecate de clienți noi, mai scrie Business Insider.

Andrew Collins, președintele și CEO-ul Sentient Jet, spune că a înregistrat o creștere de clienți noi în aprilie. "Aproximativ o treime din afacerea noastră a însemnat segmentul de clienți noi".

Tot mai mulți oameni optează pentru avioane private

Anthony Tivnan, CEO al Magellan Jets, a descris un model similar. Magellan Jets a înregistrat o creștere de 117% a clienților noi între martie și începutul lunii iunie față de aceeași perioadă din 2019. Majoritatea acestor clienți erau pasageri cu risc ridicat sau familii temătoare de aeroporturile aglomerate.

VistaJet, o companie mondială de aviație care operează în mai mult de 187 de țări, spune, de asemenea, că clienții existenți apelează mai mult la călătoriile private. „Clienții noștri actuali, care ne foloseau mai rar pentru că zburau pe rute comerciale, se deplasează acum exclusiv cu avioane private, a declarat Ian Moore, director comercial al VistaJet.

Această cerere crescută a creat, de asemenea, schimbări în industria aviației private. Companiile au implementat proceduri igienice crescute, care includ igienizarea tuturor punctelor de atingere după ce un client zboară și se asigură că echipajele sunt în carantină în mod corespunzător, sunt supuse verificărilor de temperatură, testării și purtării de echipamente adecvate. Gallagher spune că NetJets cheltuiește mai mult de „1 milion de dolari pe lună doar pentru curățarea aeronavelor”.

Vezi și: Cum arată Royal Falcon One, iahtul "navă spațială", proiectat de Porsche

Superiahturile oferă escapade izolate

În timp ce navele de croazieră aglomerate au fost epicentrele unor focare COVID-19 timpurii, superiahturile continuă să servească drept formă de izolare pentru cei bogați. Burgess Yachts, lider global în această industrie, a organizat o serie de chartere de izolare în primele zile ale crizei.

"Am avut două sau trei familii diferite care au decis, în loc să petreacă opt sau 10 săptămâni în New York City, vor petrece pe un iaht undeva în Caraibe", a declarat Jonathan Beckett. "Nu a fost croaziera normală de vacanță, în care mănânci, bei și te distrezi, dar probabil a fost mai educativ".

Sursă foto: IYC Facebook

Stephan Makrymichalos, CEO al IYC, o firmă globală care operează chartere de yachturi și care vinde iahturi, spune despre măsurile de siguranță: "În unele cazuri, căpitanul iahtului poate cere ca oaspeții să navigheze în privat", a spus Makrymichalos. "În cazul în care oaspeții cer testarea membrilor echipajului, acesta este un alt proces pe care îl putem urma pentru a oferi oaspeților siguranță înainte de a urca pe iaht."

Deși industria de superiahturi a fost grav afectată de Covid-19, Makrymichalos spune că IYC are o cerere mare pentru iahturi de la clienți noi, ceea ce ar putea indica faptul că tot mai multer persoane văd avantajul unui iaht, mai ales în timpul unei pandemii globale.

Vezi și: Miliardarul Richard Branson îşi pune insula privată garanţie pentru un împrumut, ca să-şi salveze companiile aeriene

Buncărele subterane, la mare căutare

Acestea din urmă sunt opțiunile cele mai "trainice" în cazul unui dezastru global sau a unei viitoare pandemii, de aceea bogații caută astfel de opțiuni mai permanente pentru a se proteja de amenințările exterioare.

Robert Vicino, CEO al grupului Vivos, a declarat că vânzările de buncăr au crescut ca răspuns la criza COVID-19. "Cred că virusul a fost un apel treaz pentru oamenii care spuneau că acest lucru nu se va întâmpla niciodată în viața noastră", a spus Vicino. "În ciuda faptului că le au pe toate, nu contează dacă nu au o soluție de supraviețuire."

Sursă foto: terravivos.com.

Grupul Vivos dispune de o varietate de opțiuni de bunker, de la comunități subterane de 10.000 de persoane până la buncăre private în locația dorită de client. "Avem clieți cu averi impresionante care spun că au asigurări de viață, proprietăți, castele, dar nu dorm bine noaptea știind că nu au un astfel de plan pentru familiile lor", spune Vicino.

Compania sa realizează buncăre private în locația aleasă de client, dar și în comunități de lux, precum Vivos Europa One, situat în interiorul unui buncăr sovietic din perioada Războiului Rece, în Germania. Complexul are 250.000 de metri pătrați și găzduiește doar 34 de locuințe private - fiecare cu aproape 2.500 de metri pătrați și la un preț de 3,3 milioane de dolari.

Vezi și: Top cinci cele mai izolate INSULE din Europa

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri