Glovo, start-up cu o crestere rapida pe piata de livrari, a obtinut o runda de finantare Seria D de 150 milioane de euro, condusa de compania Lakestar.

Start-up-ul originar din Barcelona ce livreaza orice, de la mancare gatita la produse din supermarket si farmacie, va folosi aceasta investitie pentru a-si sustine cresterea globala. Glovo se va concentra pe scalarea echipei de ingineri si pe dezvoltarea aplicatiei, marirea ofertei de produse si cresterea categoriei supermarket.

Echipa Glovo din Romania continua sa-si diversifice mixul de parteneri si produsele pe care le livreaza, in ultimele luni semnand parteneriate cu unele din cele mai importante lanturi de restaurante si cafenele din lume precum McDonald’s, Starbucks, Taco Bell si Subway. Focus-ul pentru urmatoarea perioada este expansiunea in toata tara. Glovo s-a lansat in Romania in mai 2018 si opereaza in Bucuresti, Cluj, Timisoara si Iasi. In luna martie, Bucuresti s-a aflat pe lista celor 5 orase cu cea mai mare crestere a comenzilor prin Glovo, alaturi de Kiev si Istanbul.

Fondat in ianuarie 2015 de catre Oscar Pierre, CEO si co-fondator, si Sacha Michaud, co-fondator, start-up-ul Glovo a crescut sustinut de investitii de tip venture capital. Anul trecut, Glovo s-a lansat o data la patru zile intr-un nou oras. La nivel global, compania numara in prezent peste 1000 de angajati si este business-ul de livrari cu dezvoltarea cea mai rapida in America Latina si EMEA.

Runda de investitii a fost condusa de Lakestar si Drake, proprietar al francizei pizzeriilor Papa John’s, si a beneficiat de suport din partea unor noi investitori: Idinvest Partners, VC european, si Korelya Capital, ce spirjina cresterea start-up-urilor europene.

Ca urmare a numirii lui Mustafa Sezgin in pozitia de VP al departamentului de Tehnologie si Inginerie anul trecut, start-up-ul isi propune sa-si dezvolte sistemele si capabilitatile tech. Astfel, Glovo va angaja 300 noi ingineri tech sub indrumarea fostului lider de inginerie de la Uber si SoundCloud.

Echipa de experti va crea o experienta in aplicatie mai eficienta pentru clienti, va reduce timpul de asteptare pentru livratori si va ajuta la lansarea aplicatiei in noi piete din Africa, Europa si America Latina.

Pentru a raspunde cererii tot mai mari, Glovo va investi in dezvoltarea categoriilor, altele decat cele care livreaza mancare: servicii de curatenie, bauturi alcoolice, produse farmaceutice si alte cumparaturi. Pentru a accelera dezvoltarea acestor categorii, startup-ul investeste in dezvoltarea supermarketurilor virtuale, facand posibil ca produsele comandate sa fie livrate clientilor in 20 de minute. Runda de investitii va sustine expansiunea acestor supermarketuri in cele mai importante piete.

Mai mult, Glovo va dezvolta noul proiect – Cook Room – spatii unde partenerii pot prepara mancare care va ajunge mai rapid la clienti. Glovo a deschis Cook Rooms in orase in Spania si doreste sa lanseze acest concept si in alte orase din lume.

“Glovo continua sa creasca rapid si avem ambitii mari in legatura cu aceasta investitie. Prioritatea noastra este sa investim in oameni – ei sunt factorul decisiv pentru succesul nostru si pentru a raspunde cererii tot mai mari ne vom extinde echipa de ingineri, a precizat Oscar Pierre, co-fondator si CEO Glovo. “Obiectivul nostru este sa fim lideri in fiecare piata si sa oferim o experienta de livrare care este inegalabila atat pentru clientii nostri cat si pentru parteneri si curieri. Credem ca inovatiile precum supermarketurile virtuale si apetitul nostru de a crea noi variante pentru a putea oferi orice dintr-un oras printr-o singura aplicatie ne vor da un avantaj competitiv semnificativ in piata in anul urmator.”

Dharmash Mistry, partener in cadrul Lakestar, care se va alatura board-ului Glovo, a precizat: “Suntem foarte increzatori sa il sustinem pe Oscar si echipa lui. In doar 3 ani, Glovo s-a dezvoltat intr-o companie puternica, prezenta pe mai multe piete cu produsul sau de last mile express delivery de ultima generatie. Ambitia de a livra orice oriunde in mai putin de 30 de minute va continua sa schimbe comportamentul clientului in ceea ce priveste accesul la bunurile pe care si le doreste”.

Anul trecut, Glovo a obtinut o finantare Serie C de 134 milioane de dolari de la Seaya Ventures, Cathay Innovation si Rakuten Capital, cu finantari pana in prezent de 285 milioane de euro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri