Totul porneste de la client

Totul porneste de la client

Daniel Nicolescu, CEO al PayU, cel mai mare procesator de plati de pe plan local, a propus sa ne uitam la o perspectiva diferita a clientului. “Voi sustine astazi ca indiferent de modalitatea de plata trebuie sa intelegem contextul in care se afla clientul”, a declarat Nicolescu.

El propune ca strategia de business sa aiba la baza cateva intrebari. Una dintre aceste intrebari este “Cum utilizam o tehnologie ca sa ne crestem business-ul?” El spune ca raspunsul acestei intrebari este simplificarea. “Este important sa simplificam si sa nu fortam comportamentul clientului cand interactioneaza cu noi”, a mai spus seful PayU, dupa ce a dat exemplul tehnologiei NFC pentru a ilustra un esec si exemplul Uber pentru a ilustra succesul. Nicolescu a explicat ca un mediu foarte interesant este tableta pentru ca genereaza decizii de cumparare care impacteaza o cumunitate (familie, prieteni). Tableta trece din mana in mana cand ei decizii, spre exemplu pachetele de travel se vand bine pe tableta.

Te provocam la o dezbatere online. Echipa InternetCorp a inceput deja. Merita sa astepti "vinerea neagra" a reducerilor pentru a face o achizitie? Cu ce tabara esti de acord?

Cum ajungem la client

Cum ajungem la client

Ana Maria Marin, account manager al Syscom Digital, spune ca in opinia sa sms-ul este un element care nu ar trebui sa lipseasca dintr-o campanie integrata eficienta, cu conditia ca acestea sa fie extrem de bine targetate. O opinie similara are si Marian Alecsiu, seful F64, care considera ca ca personalizarea este cheia in domeniu. "”Sunt trei elemente intr-o campanie de succes: mesaj, partea de creatie si targhetarea. Creatia reprezinta 10% din succes, restul este determinat de celelalte. Daca nu ai targetare e ca si cum ai merge in Piata Obor cu un aparat foto de ultima generatie cu reducere de 50% si ai astepta sa vinzi”, a punctat Alecsiu.

La randul sau, Radu Batrinu, directorul de marketing al Flanco spune ca in cazul companiile campaniile la 360 de grade ( pe toate canalele) sunt cele mai de succes.

Livrarea in aceeasi zi = Sfantul Graal

Livrarea in aceeasi zi = Sfantul Graal

Bartosz Niwinski, director regional CEE al Hybris, a declarat ca in Polonia a inceput un nou val in eCommerce in care jucatorii din online au inteles ca magazinul nu este doar un site si trebuie sa si interactioneze cu consumatorul. Personalizarea este subiectul de pe buzele tuturor acum, a spus managerul din Hybris. De asemenea, livrarea in aceeasi zi e Sfantul Graal.

Cautam acelasi pret in online ca in offline

Cautam acelasi pret in online ca in offline

Utilizatorii multichannel se asteapta sa gaseasca un pret similar in mediul offline si online, in timp ce consumatorii care achizitioneaza exclusiv offline tind sa cumpere dintr-un singur loc, a spus si Catrinel Argintaru, senior qualitative researcher Millward Brown Romania. Potrivit datelor Millward Brown, 15% din utilizatori sunt multichannel, procent in crestere in concordanta cu penetrarea comertului online, care a evoluat de la 15% in 2011 pana la 22% in prezent. In plus, penetrarea Internetului este in momentul actual de 72%, in crestere fata de 68% in 2011.

Daca in Cehia 4 din 10 consumatori offline sunt influentati de online atunci cand isi aleg produsele si serviciile, in Romania ponderea este de 44% in randul utilizatorilor romani de Internet, a punctat si Mihai Seceleanu, fondator retail.ro.

Produsele proaspete isi fac loc in cosul online

Produsele proaspete isi fac loc in cosul online

Anul acesta Carrefour Online a livrat 1.800 de tone de produse din care 100 de tone au fost produse proaspete, Radu Butufei, managerul platformei de eCommerce, spunand ca aproape in toate comenzile s-a regasit si un produs fresh. In plus, bonul mediu pe online este de 4 ori mai mare decat in magazine.

Cardurile contactless, mai cu lipici la romani. Ramane bariera increderii reduse

Cardurile contactless, mai cu lipici la romani. Ramane bariera increderii reduse

Chiar daca vorbim de un gest nou pentru clienti, plata cu carduri contactless va avea o evolutie superioara platii cu cardurile obisnuite, retailerii avand obligatia sa puna la dispozitia consumatorilor toate device-urile necesare, a declarat Gabriel Ghita, head of new business CEE MasterCard Europe.

Bariera cea mai mare in materie de plati electronice este necunoasterea procedurii si increderea redusa fata de anumiti comercianti. “Un numar mare de magazine nu afiseaza stocul online, fapt ce le distruge clientilor increderea si experienta de cumparare. Multi au cardul, stiu cum il folosesc insa nu vor sa opereze o tranzactie pe un anumit site”, a adaugat Ghita.

Mai multa incredere in comertul online

Mai multa incredere in comertul online

Lipsa increderii in comertul online a fost in mare masura depasita, tendinta vizibila in ultimii cinci ani, a declarat Marius Ghenea, presedinte FIT Distribution. “Aceasta etapa a fost in mare masura depasita si se vede in proliferarea comertului online pe categorii din ce in ce mai diverse de produse. In realitate, in ceea ce priveste comertul electronic suntem intr-o paradigma in care trebuie sa oferim solutii cat mai diverse clientilor. Universul tranzactiilor online se schimba odata cu aparitia de coduri QR, a platii contactless”, a punctat Marius Ghenea.

La randul sau, Bogdan Colceriu, CEO al Frisbo, prima platforma de e-fulfillment din Romania, ca cele mai mari cresteri in urmatorii 2 ani vor veni din zona comertului online. "Daca Romania se afla la inceput pe zona de e-fulfillment, in Statele Unite ale Americii vorbim deja de o piata care serviseaza 40% din ce inseamna e-commerce. “Noi suntem abia la inceput si vor mai trece cativa ani pana piata se va dezvolta. E-commerce-ul romanesc este locul in care ne asteptam insa sa vedem cele mai mari cresteri in urmatorii 2 ani”, a spus Colceriu.

Cum ramane cu omnichannel-ul?

Cum ramane cu omnichannel-ul?

Clientii omnichannel pot experimenta vanzari cu 38% mai mari, iar cosul de cumparaturi creste cu 18%. In plus, costurile operationale pot fi reduse cu pana la 15%, mare parte din ele printr-o platform de product management, considera Alexandru Jijian, omnichannel strategy director Evozon Systems. Pentru moment insa, companiile mici si mijlocii din Romania nu sunt inca pregatite pentru a imbratisa omnichanne-ul, a adaugat acesta.

Dublu sau triplu din online: exemple de afaceri de succes in e-commerce

Dublu sau triplu din online: exemple de afaceri de succes in e-commerce

Sofiaman, cel mai important producator roman de pijamale, a intrat in zona comertului online in urma cu doi ani si si-a dublat afacerile pe acest canal de la an la an, a declarat Florin Cucu, director general al companiei. In prezent, ponderea online-ului din total business este de 3%.

Un alt exemplu de succes vine de la Cosul de Legume, o afacere lansata de Andrei Barbu in urma cu trei ani si care acum se uita spre cresteri ale business-ului de trei cifre in urmatorii ani. Afacerea cu legume livreaza in prezent in medie pe luna 100 de comenzi, valoarea cosului de cumparaturi fiind de aproximativ 90 de lei.

Toti ochii si buzunarele pe Black Friday

Toti ochii si buzunarele pe Black Friday

Cel mai mare magazin online din Romania, eMag, va organiza anul acesta Black Friday pe 21 noiembrie, pregatind o noua premiera, dupa ce in 2014 au vandut pentru prima oara pe piata locala automobile in aceasta campanile. “Cand ai pregatit totul e firesc sa vrei sa vinzi mai mult. Vom veni cu lucruri noi. Anul acesta va fi o batalie pe buzunarul romanilor. Vorbim de a patra editie, oamenii asteapta Black Friday, este o competitie”, afirma Violeta Luca, vicepresedinte si director executiv eMag.

Compania estimeaza vanzari mai mari cu 50% fata de anul trecut pe fondul dublarii numarului de produse. “Doar de Halloween am generat dublul vanzarilor fata de anul trecut. Suntem o destinatie de shopping, numarul de produse este dublu fata de anul trecut. O crestere de 3 cifre este in acest context un lucru posibil”, a adaugat Luca.

Te provocam la o dezbatere online. Echipa InternetCorp a inceput deja. Merita sa astepti "vinerea neagra" a reducerilor pentru a face o achizitie? Cu ce tabara esti de acord?