Farma

FarmaSorin Patrascu (36 de ani), cu o vasta experienta in domeniul farma, unde a ocupat mai multe functii, printre care si director de vanzari pe zona de sud al Mediplus, cel mai mare distribuitor de medicamente de pe piata locala, a investit in 2007 suma de 27.000 euro in achizitionarea de produse cosmetice Manufaktura.

Manufaktura este o gama de produse SPA fabricate manual, ingredientele provenind din izvoarele termale de la Karlovy Vary (Carlsbad), o faimoasa statiune balneara din Cehia. El a inceput cu distributia produselor in supermarketuri si farmacii, in prima faza, insa pentru ca vanzarile nu au fost pe masura asteptarilor, la fel si conditiile impuse de supermarketuri, Patrascu s-a hotarat sa renunte la aceasta metoda de distributie. Mai mult, in 2008 a deschis magazinul Seven Spa Cosmetics intr-un spatiu inchiriat in Centrul Vechi.

Consultanta

ConsultantaIoana Bucin este o antreprenoare in varsta de 34 de ani, care a realizat timp de cativa ani studii de piata in domeniul informaticii si a oferit consultanta de management.

Ea s-a gandit sa deschida un business in acest domeniu in decembrie 2008, intrucat avand o fetita de aproximativ un si jumatate, si-a dat seama ca pe piata locala a jucariilor era foarte mult loc de dezvoltare pe segmentul educativ.

Astfel, a deschis Sepco Dinamic, compania care se ocupa de distributia produselor in magazine mai mici si in librarii, si Sepco Online, firma care detine site-ul MagazinulPiticilor.ro.

Ea a investit in businessul de pe internet a fost circa 10.000 euro, iar in cel de distributie, suma a fost semnificativ mai mare, din cauza stocurilor care trebuie asigurate.

Citeste si: De la studii pe piata IT la vanzari de zeci de mii de euro de jucarii educative

Publicitate

PublicitateTrei tinere care au lucrat in aceeasi agentie, Mercury360, in perioada 2006-2007, dar care insa au lucrat pe foarte putine proiecte impreuna, au decis in urma unei discutii la o cafenea sa si infiinteze propriul business in mai 2010.

Dupa mai bine de zece ani de experienta in diferite agentii de publicitate din Romania, cele trei antreprenoare, Andreea Celescu, Cristina Diaconescu si Marilena Istratescu, au pus bazele grupului de agentii Hello, in mai 2010, cand au lansat agentiile Hello Communication si ello Consumer Interaction.

Hello Communication este o companie care ofera servicii de strategie si creatie si care anul trecut a avut un business de 460.000 de euro, iar Hello Consumer Interaction deruleaza activitati in zona campanii instore (field execution, management de eveniment), in 2011 avand o cifra de afaceri de 300.000 de euro.

Grupul a inregistrat afaceri de 760.000 de euro si un profit net de aproximativ 45.000 de euro in 2011.

Pentru anul acesta cele trei fondatoare estimeaza o crestere a cifrei de afaceri de circa 30% pana la in jur de un milion de euro.

Citeste si: S-au intalnit la o cafea, iar acum conduc un grup de agentii cu afaceri de un milion de euro

Telecomunicatii

TelecomunicatiiRaluca Milin, antreprenoarea in varsta de aproape 39 de ani, a lucrat din al doilea an de facultate, la inceput angajandu-se ca traducator. In 1996 a fost al doilea angajat in Connex, o companie pe care o descrie ca fiind foarte antreprenoriala, si in care s-a ocupat de marketing, PR, evenimente, publicitate, corporate affaires.

In 2001 a plecat la UPC unde a stat pana in 2009, cand a inceput sa dezvolte Sensio, propria afacere de mobilier pentru HoReCa (hoteluri, restaurante si cafenele). Ultima pozitie detinuta in UPC a fost cea de director de marketing si vanzari.

“Mi-au trebuit doi ani pana sa ma desprind in 2009. Cand am terminat facultatea imi doream sa fiu director de marketing, iar cand am plecat din Connex am vrut sa fiu si director de vanzari. Dupa UPC mi-am dorit sa vad cum este si lumea antreprenoriala. Desi Connex si UPC au fost foarte antreprenoriale, eu nu ma puteam considera un antreprenor pana nu aveam sa imi incerc norocul pe banii mei si fara luxul de a avea un salariu care curge luna de luna. Era un antreprenoriat luxos, caldut ce faceam eu. Si am vrut sa ma arunc si in valtoarea asta. Se spune ca cei mai bun manageri sunt cei care risca cel mai mult. Si a fost un mare risc sa pleci de la un post extraordinar de confortabil, foarte bine platit, frumos, pe o cale total diferita. Eu m-am apucat de comert cu mobila. Ce legatura este intre mobila si telecom?”, afirma Milin.

Sensio, compania lansata in primavara lui 2009 impreuna cu sotul ei, Serban Ciusca, proprietarul agentiei de comunicare Tabasco si Ciusca, a ajuns anul trecut la o cifra de afaceri de circa un milion de euro si o marja de profit in jurul a 10%.

Printre clientii companiei se numara hotelurile Epoque si Hilton din Bucuresti, hotelul Ramada din Oradea, restaurantele Loft si Embassy, lantul de clinici Regina Maria, Centrul de Sprijinire si Dezvoltare a Afacerilor Ideo din Iasi.

Citeste si: Raluca Milin, Sensio: Cea mai mare renuntare cand pleci dintr-o corporatie este ego-ul

A renuntat la un job de manager in telecom pentru antreprenoriat: Mereu am alergat dupa start-up-uri


IT

ITTeodor Blidarus (34 de ani) este managing partner al dezvoltatorului de solutii informatice Softelligence, cu afaceri de aproximativ un milion de euro anul trecut.

Inainte de a lansa Softelligence la finalul lui 2006, Teodor Blidarus a lucrat aproape noua ani in cadrul producatorului de software de business TotalSoft, unde a coordonat o echipa de peste 80 de oameni si a contribuit la dezvoltarea sistem ERP romanesc Charisma. El a absolvit Facultatea de Cibernetica din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti in 2002.

Softelligence este o companie de software
specializata in integrarea de solutii de business CRM (managementul relatiei cu clientii) cu sisteme ERP (gestionarea resurselor intreprinderii), precum SAP, Oracle, Charisma, Axapta sau Navision, la companii mari si foarte mari.

Un an si jumatate mai tarziu l-a cooptat in business ca managing partner si pe fratele sau, Adrian Blidarus (35 de ani). Acesta a fost intre 2001 si 2007 director de operatiuni si dezvoltare a companiei IP Devel (in prezent, furnizorul de IT se numeste Enea Services Romania ca urmare a achizitiei de catre compania suedeza Enea).

In jur de 70% din cifra de afaceri pe anul trecut a Softelligence a fost generata de suita Omni e-Business 2.0 (care cuprinde solutii precum marketing, comert sau analiza electronica), iar restul din servicii de externalizare premium, servicii reunite sub brandul Elite.

Printre clientii Softelligence se numara Allianz Tiriac, AON, BCR Leasing, ING si MOL Romania.

Citeste si: Cum au facut doi frati primul milion de euro din sofware

Real Estate

Real EstateIn mai 2009, Horatiu Florescu, fostul vicepresedinte al companiei de consultanta imobiliara Colliers International si Monica Barbu, cea care a condus departamentul de retail al aceleiasi firme, au lansat cu aproximativ un milion de euro compania de consultanta imobiliara The Advisers, afiliata grupului britanic Knight Frank.

Printre tranzactiile cele mai importante realizate se numara inchirierea unor spatii de birouri catre clienti din domeniul bancar si farmaceutic.

Horatiu Florescu declara ca firma a ajuns din 2009 pe break-even (n.r: nivel la care veniturile sunt egale cu cheltuielile).

Citeste si: La pranz cu cel mai tare broker de birouri: Cum este viata de rock star in business

Materiale de constructii

Materiale de constructiiDupa 18 ani in care a trecut prin tot ce inseamna o multinationala, de la fabrici noi, lansari de produse, responsabilitate sociala, Daniel Catanas a lansat in iarna anului trecut o afacere cu cafenele mobile, adica vinde cafea, apa, sucuri sau cappuccino cu ajutorul unei biciclete cu trei roti (coffee-bike).

El a renuntat la functie de CEO al Wienerberger Romania, dupa 14 ani in care a condus filiala locala a companiei austriece care este cel mai important jucator mondial in industria productiei de caramizi.

Desi afacerea a lansat-o abia la finalul anului trecut, se gandea inca din 2009 sa renunte la functia detinuta pentru antreprenoriat. Pentru ca, spre deosebire de perioada 2000-2008 cand constructiile erau printre domeniile cu cresterile cele mai mari, de la inceputul crizei constructiile au fost printre “fruntase” in topul scaderilor. Iar criza a adus odata cu ea si schimbari de mentalitati, de comportament.

Catanas spune ca atunci cand a ales o afacere, a vrut ceva care sa-i placa si “care sa fie mult mai mic” decat businessul pe care il condusese inainte. Astfel, in prima parte a anului trecut a inceput sa caute businessul potrivit pe diferite site-uri straine de francize. Iar, In final, a ales franciza firmei germana de cafenele mobile Coffee-Bike, un business lansat anul trecut de doi tineri germani in varsta de 25, respectiv 26 de ani.

Franciza si prima bicicleta pe care adus-o in tara in decembrie anul trecut au costat in jur de 20.000 de euro, insa de atunci Catanas a mai investit inca 20.000 de euro in chirii sau salarii.

O bicicleta poate avea vanzari intre 6.000-10.000 de euro pe luna, deci patru biciclete pot genera venituri de pana de circa 0,5 milioane de euro intr-un an. Despre profit, Catanas nu ofera foarte multe detalii, dar spune ca businessul ar putea fi profitabil inca de anul acesta pentru ca “se stie, ca in industira cafelei marjele sunt mari”.

Citeste si: A fost 14 ani CEO de multinationala, iar acum vinde cafea pe bicicleta. Ce afaceri vrea

FMCG

FMCGFlorin Stoleriu (41 de ani) a plecat in septembrie anul trecut din functia de director de vanzari in cadrul Bergenbier pentru a-si lansa propria afacere.

A renuntat la a mai fi angajat dupa 14 ani in care a lucrat pe diferite functii de vanzari in companii precum Peral Trading, Indesit, Fabryo si Bergenbier.

“Ceea ce iti ofera antreprenoriatul nu iti ofera o companie mare, pentru ca intr-o corporatie timpul pe care il acorzi lucrurilor legate de politica corporatiei este foate mare. Gradul de libertate in antreprenoriat este mult mai mare desi timpul personal poate fi mai mic decat atunci cand esti angajat”, afirma Florin Stoleriu, fondatorul SalesAdvisor, companie de consultanta in vanzari.

Obiectivul a fost sa lanseze o afacere care sa fie profitabila si sa ii ofere timp pentru familie, dar si sa ii invete pe oamenii de vanzari sa vanda cat mai mult. Cum? Prin disciplina, facand lucruri repetitive si poate, uneori, plictisitoare.

SalesAdvisor este o companie care se adreseaza in special IMM-urilor, companiilor fondate de antreprenori romani.

Antreprenorul are in prezent doi clienti: Prier, o companie de import si distributie de bauturi, in special vinuri si delicatese si Republica del Gusto, un tip de magazine care imbina vanzarea clasica de bauturi cu ideea de diferentiere.

De asemenea, isi doreste ca pana pana la finalul anului sa ajunga la cinci clienti. Pe de alta parte, i-ar placea sa ofere consultanta in special pentru companii din domenii precum piata berii, a vinului, a apelor minerale, dar si a materialelor de constructii.

Antreprenorul nu a oferit detalii despre veniturile pe care le-a realizat pana acum sau pe care le-ar putea obtine pana la finalul anului.

Stoleriu are sase colaboratori, dintre care patru sunt manageri cu experienta in vanzari, iar ceilalti doi ii ajuta pe partea de suport.

Citeste mai mult in textul: Cum educi haiducii din vanzari? Te invata un fost director Bergenbier care a lansat o afacere de consultanta


Media

MediaMajoritatea celor care au plecat din media isi infiinteaza companii de consultanta, in special tot in zona jurnalismului ori a relatiilor publice.

Insa printre fostii jurnalisti care si-au lansat propriul business se numara si Doru Lionachescu (47 de ani), managing partner in cadrul Capital Partners, una dintre cele mai mari case de investitii de pe piata locala.

Antreprenorul a obtinut in 1990 o bursa la biroul din Londra al Reuters, iar cand a revenit a ocupat functia de redactor-sef adjunct la Tineretul Liber. Ulterior in 1992 a fost unul dintre cei care au pus bazele saptamanalului Capital, fiind redactor-sef adjunct al publicatiei pana in 1995.

Ulterior a urmat un Executive MBA la Universitatea Washington si unul in cadrul programului ASEBUSS la Academia de Studii Economice.

Din 1995 si pana in 2006 cand a devenit cofondator Capital Partners a lucrat pentru ING Bank, Citibank (vicepresedinte) and EFG Eurobank-Bancpost (director adjunct).

Lionachescu a infiintat Capital Partners in 2006 alaturi de Andrei Diaconescu si Victor Capitanu, casa de investitii oferind pana acum consultanta pentru tranzactii de peste 1,5 miliarde de euro.


Online

OnlineMatei Pavel (24 de ani), fondatorul cautareduceri.ro, un agregator de oferte ale site-urilor de reduceri, care recent a fost cumparat de Adulmec.ro, s-a angajat inca din primul an de facultate (2006) ca programator in cadrul companiei Generius.

A stat mai putin de un an in cadrul acestei firme, angajandu-se ulterior la Radio Linx, cel mai cunoscut radio romanesc exclusiv online. A urmat apoi InternetCorp (iulie 2007-martie 2009), publisherul online al unor site-uri precum Wall-Street, 9AM, Kudika, dar si proprietarul site-ului de reduceri Kuponiada.

In perioada in care lucra pentru InternetCorp a lansat Koncurs.ro, un agregator de concursuri, insa „platforma a inceput sa faca bani abia cand a renuntat la job, in martie 2009”.

Insa businessul care a devenit cel mai cunoscut este cautareduceri.ro, o afacere care s-a nascut, “intr-o noapte de toamna”, in octombrie 2010, cand obosit dupa o zi de munca de rutina, tanarul voia sa se deconecteze si sa creeze ceva nou.

„Erau doar patru site-uri de cumparaturi colective pe piata, insa ofertele lor erau suficient de interesante incat sa-si doreasca sa le urmareasca mai usor, zilnic. Dupa cateva zile a descoperit ca se mai lansasera inca cinci site-uri de profil, iar dupa inca o saptamana numarul lor a trecut de 10. “Si uite asa site-ul incepea sa devina extrem de util”, spune el.

In mai anul trecut publisherul InternetCorp a intrat in actionariatul firmei, cumparand 50% dintre actiuni, iar in iulie anul acesta agregatorul de reduceri Adulmec.ro a achizitionat in intregime site-ul, cumparand atat actiunile detinute de Pavel cat si de InternetCorp.

Cauta Reduceri a generat in ultimele 12 luni venituri de circa 150.000 de euro.

„Site-ul devenise un business, nu mai era antreprenoriat. Or eu sunt interesat sa continui sa lansez proiecte. Am in plan lansarea unor aplicatii/jocuri pe terminale mobile si, de asemenea, un proiect de travel. Toate se vor adresa si pietelor internationale”, spune tanarul.

De asemenea, Matei Pavel mai este implicat in trei proiecte online: konkurs.ro, vacantalowcost.ro, si tragerilasorti.ro.