“Luna aceasta, toate statiile de carburanti Agip vor fi rebranduite in MOL. Procesul de rebranding a fost facut in mai multe etape si a costat in jur de 5 milioane de euro. Investitiile pentru anul acesta sunt de circa 15 milioane euro”, a declarat Kinga Daradics, country chairman & CEO, MOL Romania.Kinga Daradics

Rezultatele MOL Romania in primul trimestru la capitolul de volum pe partea de retail a insemnat plus 7% fata de anul precedent cu o crestere de 5% pentru motorina si 8% pentru benzina.

Trenduri in piata romaneasca a distributiei de carburanti 2014 versus 2015

- anul trecut impactul fiscal a facut ca piata sa se miste imprevizibil (acciza introdusa la 1 aprilie)
- in prezent intr-o mare masura consumul privat a inceput sa isi revina
- numarul de masini noi vandute a crescut semnificativ dupa octombrie 2014
- piata de combustibil pe partea de retail este o piata care din 2008 pana in prezent tot a scazut. Anul acesta ar putea sa isi revina datorita vanzarilor de masini noi in crestere si a unor proiecte de infrastructura (spatii de servicii pe autostrada)
- anul trecut piata s-a mentinut la acelasi nivel cu 2013

Factorii care influenteaza dezvoltarea benzinariilor

- pe partea de retail benzinariile depind de proiecte de infrastructura
- perioadele in care o benzinarie asteapta sa opereze
- starea economiei

De la intrarea pe piata romaneasca a distributiei de carburanti in anul 1995 si pana in prezent, MOL Romania a facut investitii de peste 200 de milioane de euro. In prezent, compania detine o retea de aproximativ 200 de unitati de distributie a carburantilor.MOL Romania

Cum arata strategia MOL Retail

MOL Retail vrea ca benzinariile sa faca competitie supermarketurilor oferind servicii diverse non-fuel, pentru a determina clientii sa vina in benzinarii pentru a-si cumpara produse pe care le-ar gasi in supermarket. MOL vrea sa vanda sandwichuri, cafea si alte produse de consum, insa sa fie la fel de bune precum intr-un fast-food sau o cafenea.

Cum vrea MOL Retail sa ne atraga in benzinarii

Cum vrea MOL Retail sa ne atraga in benzinarii

MOL Romania vrea sa urce pe locul 3 pana in 2017

OMV Petrom detine cea mai mare retea de benzinarii din Romania (500 de statii, cota de piata 34%), fiind urmata de Rompetrol (peste 400 benzinarii), parte a KMG International, si Lukoil (circa 300 de statii). Grupul ungar MOL (200 de benzinarii) isi propune sa ajunga a treia mare retea de benzinarii din Romania pana in 2017, depasind astfel Lukoil si sa obtina o cota de piata de 20%, inclusiv prin achizitii, a declarat in martie Lars Hoglund, vicepresedinte al grupului MOL. Compania azera de petrol SOCAR opereaza circa 30 de benzinarii in Romania, iar NIS Petrol, din grupul sarb NIS, controlat de Gazprom, are 15 unitati.

MOL tinteste locul 3 in Romania; reteaua vrea sa depaseasca Lukoil

MOL tinteste locul 3 in Romania; reteaua vrea sa depaseasca Lukoil

Citeste si:

Grupul MOL este o companie multinationala integrata si independenta, cu sediul central in Budapesta, Ungaria. Are operatiuni in peste 40 de tari si aproximativ 29.000 de angajati in intreaga lume. Grupul are peste 75 de ani de experienta in explorarea si productia de hidrocarburi, cu operatiuni de productie in 8 tari si activitati de explorare in 13 tari. Grupul controleaza patru rafinarii si doua unitati petrochimice la nivelul managementului integrat al lantului de aprovizionare, in Ungaria, Slovacia si Croatia. Compania are, de asemenea, o retea de peste 1.700 de benzinarii in Europa Centrala si de Sud-Est, in 12 tari, din care circa 200 in Romania.

MOL Romania a inregistrat in 2013 o cifra de afaceri de 979 milioane de euro, in urcare cu 5,1% fata de nivelul atins in anul anterior, si a raportat un profit de 20,3 milioane de euro, in crestere de la 17 milioane de euro in 2012.