Probabil ca si tu ai impresia ca daca lucrezi de acasa poti fi mai productiv intrucat tu esti cel care isi stabileste programul in functie de nevoile sale. Cu toate acestea, exista posibilitatea ca flexibilitatea jobului tau sa te faca sa fii prea indulgent cu munca ta astfel incat sa nu iti atingi potentialul. Ce anume trebuie sa faci pentru a avea o cariera de succes chiar daca lucrezi de acasa?

1. Fii mereu cu ochii pe ceas

Nu este atat de usor sa respecti cu strictete orele de lucru pe care ti le-ai impus atunci cand lucrezi de acasa. De ce? Raspunsul este destul de evident: pot interveni mereu lucruri care sa iti distraga atentia. Daca este vorba despre probleme marunte care apar pe parcursul zilei, poti amana rezolvarea lor pentru a te concentra mai mult la munca ta. Stabileste-ti din timp prioritatile.

2. Adopta o tinuta office

Chiar daca nu te vede nimeni cum esti imbracat cand lucrezi, tinuta pe care o ai iti poate influenta subconstientul potrivit Entrepreneur.com. Acordand timpul necesar pentru a te pregati pentru munca ta te poate determina sa lucrezi cu mai multa incredere. Imbraca-te ca si cum te-ai duce sa lucrezi intr-o companie pentru ca acest fapt “sa te ajute sa faci mai usor trecerea de la munca in birou la cea de acasa”.

3. Fa-ti un plan

Pentru a putea lucra eficient trebuie sa stabilesti un plan mai intai, dar probabil ca stiai deja asta. Ceea ce poate ca nu stii de fapt este cum sa iti planifici sarcinile astfel incat sa iei in considerare si ritmul tau de lucru. Asta presupune sa stii cand dai randament; dimineata lucrezi cu mai mult spor sau te poti concentra mai bine noaptea? Profita de avantajul faptului ca lucrezi de acasa: nimeni nu iti spune intre ce ore trebuie sa muncesti.

4. Fa-ti timp pentru pauze

Nu uita ca dupa cateva ore intense de munca concentrarea iti este afectata; chiar daca ai mult de lucru si simti ca nu vei termina la timp ce ti-ai propus, mai important este sa acorzi atentie calitatii muncii. Cu alte cuvinte, daca te grabesti si sari peste pauzele stabilite productivitatea ta va avea de suferit.

5. Ai grija de mediul tau de lucru

Nimanui nu ii place sa lucreze intr-un mediu in care curatenia lasa de dorit; de aceea asigura-te ca incaperea in care lucrezi reflecta spiritul organizatoric pe care l-ai dezvoltat de-a lungul timpului. In schimb te poti inconjura de lucruri care sa te faca fericit si sa te inspire fie ca este vorba de flori sau de poze potrivit TheGuardian.com. Inca un lucru de retinut: incearca sa lucrezi mereu in acelasi loc pentru a te putea concentra cel mai bine.

6. Nu te lasa distras de lucrurile din jur

Daca te deranjeaza ceva nu mai acorzi atentia necesara muncii tale, asa ca ia atitudine scapand de toate lucrurile care iti amintesc de anumite problemele cu care te confrunti. Chiar si facand asta se poate intampla sa nu scapi de framantari: nu iti ramane de facut decat sa iti propui sa analizezi situatia abia dupa ce ai terminat sarcinile stabilite.

7. Evita intreruperile

Nu vrei sa fii intrerupt de mesajele sau apelurile prietenilor sau familiei cand esti ocupat; nu numai ca astfel de intreruperi te vor face sa nu te mai gandesti la munca ta dar iti si vor lua din timpul pe care il acorzi sarcinilor astfel incat poate ca nu le vei mai putea termina la timp. Stabileste niste reguli pe care acestia trebuie sa le respecte.

8. Nu te izola complet de lume

In momentul in care te decizi sa lucrezi de acasa nu va trebui sa te intrebi daca esti dispus sa muncesti singur: in pauzele stabilite poti foarte bine sa iesi cu un prieten sau sa stabilesti o intalnire cu clientii tai iar daca nu ai timp de a face acest lucru telefonul iti sta la dispozitie.

9. Pastreaza legatura cu echipa ta

Doar pentru ca lucrezi de acasa nu inseamna ca nu trebuie sa comunici in continuare cu colegii tai. Cere-le ajutorul cand ai nevoie si ofera-te la randul tau sa ii ajuti. Apelati la metoda brainstorming-ului: impreuna puteti gasi solutii mai bune la provocarile pe care le infrunti.

10. Nu discuta despre lucruri personale

Oricat de tentat ai fi sa le vorbesti colegilor despre viata personala in timpul orelor de lucru, pastreaza aceasta discutie pentru pauzele pe care le vei lua mai tarziu. Astfel ai un lucru in minus care sa iti distraga atentia.

11. Evita multitasking-ul

Nu este deloc eficient sa te apuci de un alt proiect inainte de a-l termina pe cel de care te-ai apucat initial. La sfarsitul zilei vei fi obosit din cauza faptului ca aceasta trecere de la o sarcina la alta te solicita destul de mult si in plus probabil ca te vei trezi cu mai multe sarcini neterminate.

12. Combina sarcinile mai usoare cu cele mai grele

Pentru a ramane motivat pe tot parcursul zilei ai putea incepe cu sarcinile mai usoare; indeplinirea lor iti va da o oarecare satisfactie chiar daca nu implica un efort prea mare si te va ajuta sa continui cu incredere ceea ce ai de facut. Cu toate acestea, nu trebuie exclusa nici posibilitatea ca daca lasi pe ultima suta de metri provocarile cele mai mari vei fi prea obosit pentru a le face fata.

Sursa foto: Barbat, Shutterstock.com