“Privim cu mai mult optimism 2013. Inca de la inceputul anului s-a anuntat o dinamica buna a segmentului de usi industriale prin inceperea mai multor proiecte industriale. Din acest motiv preconizam si cresterea cifrei de afaceri pana la suma de 6 milioane de euro. Anul 2012 a fost unul atipic, care a inceput cu o revigorare a pietei, dar care de la inceputul verii a stagnat. Speram ca 2013 sa fie ferit de acest tip de turbulente si sa avem o evolutie constanta”, declara Bogdan Cojocaru (foto), director general Hörmann Romania.

In 2012, ponderea usilor industriale a reprezentat circa 75% din totalul cifrei de afaceri a Hörmann. Segmentul rezidential, inca foarte afectat de situatia economica, nu a inregistrat cresteri semnificative anul trecut. Pe acest segment, clientii sunt, inca, orientati catre preturile mai mici, cele mai vandute produse fiind usile de garaj basculante si usile sectionale de garaj. Zona Bucurestiului inregistreaza, in continuare, cele mai mari vanzari.

Printre cele mai importante proiecte industriale pentru care Hörmann a furnizat produse se numara si sediul si depozitul Danone Romania sau centrul logistic Karl Heinz Dietrich, Timisoara.

La nivel international, compania a inregistrat in 2012 o crestere a cifrei de afaceri, comparativ cu 2011, atingand la nivel de grup cifra de peste 1 miliard de euro. Pietele cu cele mai semnificative cresteri in 2012 au fost Germania, Anglia, Austria, Franta sau Polonia. In 2012 compania a continuat si procesul de extindere la nivel international fiind deschise sucursale noi in tari precum India, Vietnam, Mexic sau Brazilia.

Printre cei mai importanti producatori de usi alaturi de Hormann se numara MCA Grup (Miscare Controlata Automat), RTH sau Manolly.

Citeste si:

Grupul MCA (Miscare Controlata Automat), unul din cei mai mari producatori de usi pentru garaj din zona Balcanilor, Romania si Ungaria a incheiat anul 2012 cu afaceri de 8,2 milioane de euro, mentinandu-se la acelasi nivel comparativ cu finele anului anterior, dar sub tinta de 10 milioane de euro prognozata pe parcusul anului.

Producatorul a vandut anul trecut 6.200 de usi sectionale (rezidentiale si industriale), cu 4% mai multe fata de 2011, si 13.400 de rulouri exterioare, in crestere cu 10%.

Pe segmentul de usi sectionale, cel mai bine vandut produs al MCA a fost usa Optima, dedicata constructiilor rezidentiale, cu 42% din vanzari, urmata de usile industriale (30%).