Wawel vrea sa obtina in primul an de la intrarea pe piata locala o cota de minim 1% din piata totala de ciocolata, echivalentul a aproximativ 8%-10% din piata de ciocolata premium. Valoric, in preturi de retail, aceasta tinta inseamna vanzari de aproximativ 2,5-3 milioane de euro.

In prezent, produsele Wawel se gasesc in aproximativ 200 de magazine din Bucuresti si in altele din zece judete din tara. Compania colaboreaza in Romania cu doua companii mari din domeniul import si distributie, respectiv Sitel Group si Rocon Distribution 2000.

"Pentru 2009, ne propunem sa ajungem prezenti in majoritatea marilor retele de retail si cash & carry, precum si in toate magazinele reprezentative din orasele cu peste 10.000 de locuitori, la nivel national", a declarat directorul regional Wawel Romania, Narcis Costache.

Referitor la piata de ciocolata, reprezentantii companiei afirma ca, in Romania, aceasta este previzionata sa creasca in 2009 cu 15%-20%, fata de cele 300 milioane de euro, valoare de vanzare in retail estimata pentru anul 2008.

Citeste si:

Wawel isi propune sa aduca pe piata din Romania ciocolata neagra cu un continut de 90% cacao. Compania poloneza are produse dedicate pe majoritatea pietelor, venind aici cu cea mai vasta gama de produse sugar – free (cu inlocuitori de zahar), deja prezenta in cateva retele internationale ce opereaza si in tara noastra, cum ar fi Metro, Cora, Billa. In acelasi timp, Wawel este primul producator ce aduce pe piata produse din ciocolata de origine exclusiv vegetala. Dintre acestea fac parte prunele confiate in ciocolata si jeleurile de fructe in ciocolata.

Wawel SA este unul din cei mai mari producatori de ciocolata din Polonia, are sediul in Cracovia si este specializat in producerea si vanzarea unei game largi de produse din ciocolata. Aceasta cuprinde gama de dulciuri fara zahar (sugar-free) si alte produse cu retete speciale, cum ar fi cele cu crema din lichior de oua, crema de castane, ciocolata 90% cacao, prune in ciocolata.

In prezent, Wawel are puncte de desfacere in Europa, Asia, Orientul Mijlociu si America de Nord. In 2006, compania a deschis cea mai moderna fabrica de ciocolata din Europa, cu 24 de linii tehnologice de productie, iar recent, Wawel a achizitionat o fabrica de dulciuri in Lasoschy (Ucraina).

Cifra de afaceri a companiei a fost 100 milioane de dolari anul trecut, iar pentru 2008 estimeaza o crestere cu 10% pana la 110 milioane de dolari.