Pachetul total al tranzactiei include un cost pentru achizitionarea a 51% din partile sociale ale Pella, un capital de lucru substantial, investitii in platforma de comunicare, valoarea finala angajata depasind plafonul de 1 milion de euro.

Consultantii financiari care au lucrat cu Eugen Saulea in tranzactia Pella – Spar Group sunt cei de la BCI Consulting, coordonati de catre managing partner, Daniela Ostafe, iar pe linie juridica, casa de avocatura care l-a reprezentat a fost BPV Grigorescu Stefanica.

Negocierile au durat circa trei luni, timp in care s-au realizat auditari ale activitatii. „Cel mai greu moment din acest proces a fost cel legat de negocierea pachetului aferent tranzactiei – preluare parti sociale, capital de lucru Romania, capital de lucru extindere activitate”, spune Eugen Saulea.

Care sunt principalele sfaturi pe care antreprenorul le da unui proprietar de companie care urmeaza sa isi vanda firma? „General vorbind, cel mai important detaliu este legat de modul in care este simtita afacerea si modul in care este abordata. Eu, personal, am abordat totul din varianta optimistului si mi-am fixat asteptari si obiective fara a ma gandi daca am sa nu posibilitatea de a rula in acea directie. Mi-am fixat obiectivele si mi-am etapizat evolutia, gandindu-ma ca resursele vor fi gasite din mers si ca ceea ce mi-am setat ca obiective vor fi realizate pana la termenele setate”, explica Eugen Saulea, pentru wall-street.ro. Un alt sfat important este cel legat de analiza competitiei: trebuie sa-ti cunosti foarte bine adversarii si sa identifici ariile in care acestia nu oferteaza sau performeaza. De multe ori, adauga Saulea, acest punct implica a inova in permenenta, asta face diferenta intre cineva carecopiaza modele de business si cineva care dezvolta o oferta customizata pe nevoile partenerilor.

Citeste si:

Intre cele doua tranzactii – vanzarea a 51% din agentia Pella si preluarea de catre Spar a jumatate din BIP Group - o diferenta majora a fost la nivelul modului de intelegere a afacerii de catre partenerul Spar. „Daca in cazul tranzactiei pe BIP, Spar are un model de business foarte apropiat de al nostru, pentru Pella diferentele sunt substantiale. Imediat dupa auditarea activitatii din punct de vedere financiar, au trebuit clarificate foarte multe detali ale modului de operare”.

Povestea antreprenorului Eugen Saulea

Acum 15 ani, tanarul Eugen Saulea, la acel moment in varsta de 20 de ani, iesea la cina la un restaurant care la acea vreme era unul dintre cele de "fite" din Bucuresti. Nu pare nimic deosebit, insa cina fusese castigata dupa ce depasise un target de vanzari la locul de munca. Acel moment l-a facut sa isi doreasca sa fie un foarte bun om de vanzari, dar, intre timp a devenit antreprenor si acum vinde pe milioane de euro propriile businessuri.

La sfarsitul primului an de facultate s-a angajat part-time ca operator de calculator la o companie de asigurari, iar in jumatatea de an in care a lucrat aici si-a dat seama ca i-ar placea sa fie agent de vanzari, sa faca parte dintr-un grup precum al acestora si, de ce nu, sa aiba si o masina precum a agentilor pe care ii admira.

“Am vrut foarte mult sa fiu ca ei si am aplicat pentru un post intr-o companie din domeniul bauturilor si am fost angajat. Atunci a inceput competitia si mereu am vrut sa fiu printre primii in vanzari. Aveam provocari zilnice, saptamanale, lunare, iar prima mare satisfactie a fost cand am castigat o masa la un restaurant”, afirma Eugen Saulea, fondatorul a trei companii cu afaceri de circa 6,9 milioane de euro anul trecut.

Citeste mai departe povestea antreprenorului Eugen Saulea prezentata in cadrul emisiunii Start-Up Wall-Street.

O cina la restaurant l-a ambitionat sa fie un bun manager. Acum isi vinde propriile businessuri pe milioane de euro

O cina la restaurant l-a ambitionat sa fie un bun manager. Acum isi...