Lansat in iunie 2006, Kfea.ro a aparut intr-un moment propice al dezvoltarii comertului online in Romania, cand ideea unui coffee shop virtual nu isi gasea inca sustinatori printre furnizori si clienti.

“In momentul lansarii proiectului, piata online a cafelei era practic inexistenta. In acel moment estimam piata la aproximativ 100.000 de euro, dar aceasta se baza exclusiv pe comenzi de pe site-uri invechite, in sistem “catalog”. Sa creezi o piata poate fi benefic din punct de vedere financiar, dar are si dezavantajul unor probleme pe care cei care m-au urmat nu le-au intampinat”, a declarat Ticra Alexandru, manager Zaniat, companie care detine site-ul Kfea.ro.

Proiectul a pornit de la un buget initial de 40.000 de euro, insa investitiile nu s-au oprit aici, atat dinamica pietei, cat si necesarul de spatiu conducand spre o continua infuzie de capital in afacere. “Cata vreme piata se dezvolta, pentru a ramane primii sunt necesare investitii continue si de anvergura. Pana acum s-au investit in total peste 100.000 de euro si inca mai este nevoie”, spune managerul Kfea.ro.

Daca inceputul a fost mai greu, generand venituri de aproximativ 10.000 de euro in jumatate de an de la lansare, piata a avansat mai mult decat optimist, Ticra estimand rata de crestere din ultimii doi ani “cu 3 cifre, ajungandu-se anul acesta la peste 300%”.

Anul trecut, care a fost practic primul an complet de activitate, am inregistrat o cifra de afaceri de peste 40 000 de euro, spune acesta, si o marja de profit de aproximativ 30%. “Pentru 2008 ne asteptam la o crestere de minim 300%, cifra de afaceri ajungand la cel putin 120.000 de euro. Poate nu este mult, daca ne comparam cu un magazin virtual de electrocasnice de exemplu, dar pentru un magazin de nisa este un rezultat foarte bun”, continua Ticra.

Antreprenorul a tinut sa precizeze ca cel mai important lucru intr-un astfel de business il reprezinta calitatea serviciilor, ceea ce atrage clienti si implicit vanzari, dar si investitii continue. “ Serviciile de calitate care trebuie sa insoteasca acest tip de comert sunt mari consumatoare de resurse si de aceea, pentru a pastra un client, am fost deseori nevoiti sa investim mai mult in el”.

In primii ani de activitate, kfea.ro a avut, in medie, zece clienti lunar. Orice client nou castigat era un semnal ca piata are potential. “Trebuie avut in vedere ca piata nu era formata, si acestia reprezentau exclusiv clienti noi. Acum volumul de clienti lunar este de peste 100; deja avem clienti care dupa 2 ani isi schimba aparatul de cafea. Ei inteleg, ca si noi, ca pentru a fi primii trebuie sa beneficiezi de tehnologia de ultima ora pe toate domeniile”, spune tanarul om de afaceri.

Citeste si:

Cat despre comenzi, acestea difera foarte mult, intre consumabile si aparate de cafea, de la 300-400 lei pana la 2.500 de lei in cazul espresoarelor, media situandu-se la aproximativ 1.500 de lei. Ca target, kfea.ro se adreseaza in special birourilor, deci componentei office. “La noi inca nu exista cultura cafelei espresso acasa din pacate. Initial acest proiect a fost dezvoltat pentru utilizatorul casnic, dar se pare ca acesta prefera inca supermarketurile sau hypermarketurile”, spune managerul. Acesta afirma ca piata office, respectiv vanzarea de aparate de cafea de peste 500 de euro, este motorul afacerii.

Comenzile office reprezinta peste 60% din totalul vanzarilor companiei. “Avem clienti de la Ambasade la mari corporatii care isi ‘alinta’ angajatii cu cafea de foarte buna calitate. Pentru ei, pe langa pret sunt foarte importante si servicii de calitate, si de aceea ne prefera numai pe noi”, enunta Ticra.

Pe sistemul HoReCa, vanzarile se refera la consumabile, companiile din industrie primind esspresoarele in comodat, urmand sa incheie un contract de distributie exclusiva. HoReCa reprezinta momentan “aproximativ 20% din vanzari, dar ne asteptam pentru acest an la o crestere destul de mare pe acest segment”.

In prezent, piata cafelei online este estimata la 500.000 de euro de catre toti jucatorii de pe piata, dar aceasta cifra nu include magazinele pe sistem catalog care inca mai subzista, subscrie Ticra, adaugand ca cifra ajunge la aproximativ 750.000. “Pot spune ca mai exista 2-3 magazine online care incearca acest lucru, dar pentru a ajunge la nivelul nostru vor trebui sa ‘invete’ inca unul-doi ani”, crede antreprenorul.

Astazi, compania se concentreaza sa ofere servicii inovative si calitative clientilor, avand in plan cresterea numarului de angajati de la 5 la 10, compania activand initial cu 2 angajati. “Cheia succesului la un magazin de nisa sunt investitile continue, multa muca, inovatie si profesionalism”, rezuma managerul Kfea.ro.