"Poate iau proba", "Vreau sa joc in film", "Am fost la un casting". Sunt expresii banale in conversatiile unora dintre noi. Cei curajosi, care participa la preselectii.

Lumea show-biz-ului este deschisa oricui. Dovada: agentiile de casting, care au inclus in bazele de date persoane cu varste cuprinse intre 3 luni si 90 de ani. Casele de productie cer o gama diversificata de tipologii pentru realizarea lungmetrajelor de anvergura, documentarelor, dar si spoturilor publicitare sau videoclipurilor. Startul l-au dat televiziunile, care organizeaza probe de casting pentru selectarea publicului spectator la diverse emisiuni sau chiar pentru reinnoirea portofoliului de imagine. Mai nou, specialistii in relatii publice includ - in regia evenimentelor pe care le organizeaza - persoane care "sa intretina" atmosfera.

Cum se fabrica un "rol"

Totul incepe cu inscrierea in baza de date a unei agentii: o sedinta foto si completarea unei fise cu datele personale. Atentie la agentiile care cer bani pentru inscriere; in lipsa de alte venituri, au gasit aceasta modalitate de castig. Inscrierea e gratuita!

In functie de cerintele casei de productie, sunt selectate mai multe persoane pentru interpretarea unui rol intr-un spot, de exemplu, dupa care se organizeaza o proba video. Inregistrarile ajung la regizor, care decide cu cine va lucra, sau, uneori, producatorul si clientul au ultimul cuvant in alegerea imaginii ce va reprezenta produsul respectiv.

Figuratie: 25-30 de lei/zi de filmare

Pentru cei care doresc sa realizeze un venit suplimentar in timpul liber, agentiile de casting raman o buna alternativa.

Cu putin noroc si cateva zile de filmare pe luna, poti cumula un salariu frumusel. Figuratia nu presupune mare efort din partea participantilor, ci doar prezenta pe platoul de filmare intreaga zi.Pentru profesionistii din domeniu, gasirea persoanei potrivite inseamna, de multe ori, iesirea in plina strada si recrutarea oamenilor obisnuiti.

Specialistii spun ca lipseste segmentul 30-40 de ani, deoarece persoanele respective sunt ocupate si nici nu au incredere in astfel de castiguri. Ei se plang de reticenta romanilor atunci cand li se propune sa apara intr-o reclama sau sa faca figuratie.

Exista si o perceptie diferita fata de tarile occidentale - in America, de exemplu, cu cat o persoana este mai des vazuta in reclame, cu atat este mai solicitata. La noi se intampla invers: o persoana care apare intr-o reclama are mici sanse sa fie solicitata pentru o alta.

Sursa: http://www.baniinostri.ro/afaceri/poveste_all.php?ContentID=120