Astfel, in mai 2015, compania va depune o solicitare catre autoritatile de reglementare a concurentei privind preluarea controlului asupra Fashion Days, companie detinuta de Naspers.

"Este un moment important in dezvoltarea eMag si vom aduce beneficii importante tuturor clientilor nostri. Oamenii din spatele Fashion Days pun foarte multa pasiune, sunt foarte talentati, si ne dorim ca impreuna cu experienta in comert online a colegilor din eMAG sa ne dezvoltam mai repede in regiune", spune Iulian Stanciu (foto), actionar si director general eMag.

Biroul central al Fashion Days va fi mutat din Elvetia la Bucuresti. Practic, aceasta tranzactie reprezinta o consolidare in cadrul grupului Naspers, in conditiile in care eMag este detinut de grupul sud african (74,2%) si de Iulian Stanciu (25,8%), iar Fashion Days este controlat tot de grupul Naspers.

Consolidarea este relevanta din doua motive. In primul rand, tranzactia va crea un jucator mai mare pe piata de e-commerce, in conditiile in care Fashion Days estima pentru anul trecut o cifra de afaceri de 100 de milioane de euro, iar eMag isi bugetase pentru anul trecut afaceri de 260 milioane de euro, estimand pentru acest an atingerea pragului de 500 de milioane de euro. In al doilea rand, aceasta consolidare releva ca eMag ridica miza pe segmentul fashion, dupa ce a intrat recent pe acest sector de piata, pentru care estima venituri de 7,5 milioane de euro doar in 2015.

Retailerul online Fashion Days vinde pe pietele din Romania, Bulgaria, Slovenia, Slovacia, Cehia, Ungaria si Polonia. Romania este "creierul" afacerii, avand in vedere ca toate comenzile primite din cele sapte tari sunt procesate in depozitele din Bucuresti. In plus, din totalul de 550 de angajati ai companiei, aproximativ 400 lucreaza in Romania.

Afla povestile celor care fac tranzactii: participa la M&A Outlook! Te invitam sa participi saptamana viitoare la Conferinta M&A Outlook, cel mai important eveniment al pietei de fuziuni si achizitii, ajuns la a saptea editie. Inscrie-te aici.