Dragos Irimescu este unul dintre primii antreprenori romani care au decis sa urmeze modelul de succes implementat de nordici, adus pe plan local imediat dupa 1990, fiind omul care a contribuit din plin la crearea brandului de tigle metalice Wetterbest, unul dintre cei mai mari jucatori de profil de pe plan local.

Dragos Irimescu a absolvit Scoala Speciala de Matematica din Ploiesti si dupa cum sustine chiar el a fost un elev silitor caruia i-a placut sa invete. A visat sa devina medic, dar i-a fost greu sa imbine biologia cu matematica, astfel ca in anul 1986 a absolvit facultatea de constructii de masini din Bucuresti.

In cei trei ani de dinainte de Revolutie a lucrat in cadrul Mefin Sinaia, iar ulterior s-a ocupat de proiectarea de masini la o fabrica de de langa Bucuresti pentru ca mai tarziu sa proiecteze matrite pentru fabrica Dacia din Pitesti.

Dupa caderea regimului comunist, Dragos Irimescu a renuntat la serviciu si a inceput sa realizeze ceea i-a placut dintotdeauna, dedicandu-si timpul in zona de comert. “Mi-a placut mereu sa vand si sa cumpar . Dupa cativa ani in care am facut doar comert, mi-a parut rau ca nu am putut face productie”, isi aminteste actualul director general si actionar al Depaco, companie care opereaza pe plan local brandul de tigle metalice Wetterbest.

“Din pacate, la ora actuala copiii nu sunt invatati in scoala un lucru extrem de important - in viata fiecare este nevoit sa stie ceva mai mult despre comert. Trebuie sa stii sa te vinzi pe tine si sa stii sa cumperi. Astfel de lucruri nu ar ar trebui studiate doar in facultate, ci trebuie sa dai tuturor informatii, iar acest lucru nu ar insemna sa se rezume totul doar la latura comerciala a vietii. (…) Tinerii ar invata astfel sa stie sa negocieze mai bine pentru sine. (…) Se fac foarte multe cursuri despre arta comunicarii si punem baza pe comunicare. Este foarte important, pentru ca nativ sunt foarte putini care au un talent anume si atunci pentru majoritatea ar trebui implementate chestii de conduita. Pe parcursul vietii, insa, cumparam lucruri pe care le negociem - de la articole pana la servicii”, a precizat Dragos Irimescu.

Abia in 1999 compania condusa de catre Dragos Irimescu a inceput sa produca, la vremea respectiva fiind concentrata pe tamplarie PVC si aluminiu, unul dintre primii producatori care utilizau tehnologia Koberlink. Mai tarziu, in anul 2000, Irimescu a achizitionat 26% din Final Construct, si facea primii pasi pe segmentul tiglei metalice importate din Suedia.

“In toamna anului 2007, omul de afaceri Lucian Trofin a devenit actionar al Final Construct, moment care a coincis cu demararea productiei de tigle metalice sub numele Depaco, la vremea respectiva compania numarand circa 40 de angajati. In anul 2008 produsele au fost redenumite Wetterbest”, a declarat Irimescu.

In anul 2013 compania Depaco a ajuns la un numar de 100 de angajati, iar din 2014, grupul condus de catre Dragos Irimescu si Lucian Trofin, antreprenor care a devenit cunoscut publicului larg si datorita business-ului cu salate Eisberg in care este implicat, a inceput productia in Oltenia, prin parteneriatul strategic cu Artline (Craiova).

Ce a schimbat criza in piata: “A dat nastere teparilor”

In opinia lui Dragos Irimescu, perioada crizei a fost una in care jucatorii din piata si-au optimizat costurile si au evitat sa arunce banii pe fereastra, dar a creeat si un nou fenomen in piata: aparitia asa-zisilor tepari. “Daca este criza aloci mai putini bani. In criza ai mai multa nevoie de marketing decat in mod normal, insa chiar si asa incerci prin orice modalitate sa iti optimizezi cheltuielile. Criza a fost buna ca a cernut piata. Au ramas multe uscaturi, dar din pacate a dat nastere multor tepari

Momentul 2013-2014 si planuri de viitor: ce urmeaza pentru Depaco si Wetterbest

Depaco, unul dintre cei mai mari producatori de tigle metalice de pe plan local, mizeaza pe afaceri in crestere cu peste 20% in acest an, evolutie generata in mare parte de atingerea si depasirea pragului de 3 milioane de metri patrati de acoperisuri metalice, dar si lansarea de noi produse in portofoliu, precum si extinderea numarului de parteneri la nivel national.

“Mizam pe afaceri care in acest an ar urma sa se apropie si chiar sa depaseasca pragul de 100 de milioane de lei, vanzari generate doar pentru fabrica detinuta in orasul Baicoi. Va fi o crestere pe toate segmentele, generata de o evolutie venita din partea partenerilor, a produselor noi din portofoliu, dar si depasirii pragului capacitatii de productie la peste 3 milioane de metri patrati”, a declarat Dragos Irimescu, director general in cadrul Wetterbest.

Potrivit datelor furnizate de catre companie, rulajul grupului detinut de catre antreprenorii romani Lucian Trofin si Dragos Irimescu in cursul anului trecut s-a ridicat la circa 82 de milioane de lei, echivalentul a 18,5 milioane de euro.

“Am incheiat anul trecut cu afaceri de circa 82 milioane de lei, ceea ce a marcat o evolutie de aproximativ 8% fata de nivelul inregistrat in 2013, lucru care ne-a asigurat o cota de piata de circa 17% pe acest segment”, a mai declarat Dragos Irimescu.

La nivelul intregului grup Wetterbest, format atat din fabrica de prelucrare a otelului in tigla metalica de la Baicoi, compania Polnebo si Cortina, afacerile s-au ridicat anul trecut la 110 milioane de lei (cca. 24 mil. euro) si un numar de aproximativ 200 de angajati.

Renovarile revin puternic in piata acoperisurilor: chiar si asa, presiunea pretului cel mai mic sporeste concurenta

Desi piata a traversat o perioada de criza, fiind un sector puternic afectat de scaderea in consum, renovarile si sectorul rezidential revin puternic pe segmentul producatorilor de acoperisuri.

“Noi nu cautam sa ne dezvoltam agresiv. A ne pastra in tinta de 20% cota de piata este foarte bine. Vrem sa promovam o anumita calitate si nu suntem orientati dupa vanzarea in volum. (…) Dupa criza resimtim tot mai puternic presiunea pretului cel mai mic. Chiar si asa, renovarile au venit puternic din urma, fiind foarte mult de lucru. Sunt peste 4 milioane de case care trebuie renovate, iar din datele pe care le detinem se renoveaza circa 30.000 de case pe an. (…) Dupa cum a inceput 2015 vedem o dezmortire in piata si mai multi dezvoltatori au trecut de la comercial spre rezidential. Exista o continua dorinta a individului de a-si moderniza casa. Chiar si asa, ne asteptam la o crestere pietei de circa 5% in volum, in acest an”, a mai precizat Dragos Irimescu, directorul general Wetterbest, raspunzand unei intrebari a wall-street.ro.

Depaco a demarat din 2013 un proces investitional de circa 3,5 milioane de euro care se va incheia in 2016, iar cea mai mare parte din suma va fi directionata catre noi tehnologii, infrastructura si platforme betonate in fabricile pe care le detine.

Compania Depaco detine in prezent 30 de linii automate, dintre care 9 linii de productie de tigla metalica in 4 hale de productie.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri