A fost gandit initial ca un proiect rezidential de amploare, situat in inima zonei comerciale Obor, insa dezvoltarea pietei de retail din Romania a facut ca in locul sau sa apara proiectul Veranda Mall Obor, cel mai nou centru comercial din Romania, precum si primul si cel mai mare mall de proximitate din Bucuresti.

Discutiile pentru o importanta investitiei imobiliare au inceput inca din urma cu sase ani, moment in care familia Pogonaru, proprietara a noului centru comercial din zona Obor, a decis sa transforme fosta fabrica de mase plastice ProdPlast din zona (ulterior mutata pe platforma Faur – n.red) intr-o investitie rezidentiala sau comerciala de dimensiuni adaptate specificului zonei.

“M-am ocupat de proiectul Veranda in ultimii sase ani. Initial s-au analizat mai multe optiuni: a fost gandit drept un proiect rezidential, apoi un mall de foarte mari dimensiuni, care ar fi putut avea 60.000 mp. Riscul de a construi un mall de foarte mari dimensiuni era ridicat, asta pentru ca un proiect de acest calibru nu aducea ceva nou pe piata. Prin Veranda Mall nu ne-am dorit sa concuram cu piata Obor, asta deoarere piata are un rol foarte important in zona, iar scopul proiectului a fost de a veni cu ceva complementar. Cel mai mare risc era acela ca proiectul sa sufoce zona cu traditie comerciala”, a declarat Luiza Moraru (foto mai jos), head of retail & asset services in cadrul companiei de consultanta imobiliara CBRE Romania, care s-a ocupat de inchirierea centrului comercial, iar in prezent asigura managementul proiectului din zona Obor.

Decizia de a construi un mall de dimensiuni mai mici a venit abia in anul 2013, pentru ca doi ani mai tarziu sa inceapa inchirierea proiectului comercial.

“Initial am cautat sa inchiriem ancora de food, hypermarketul Carrefour, ancorele de fashion si food courtul, una dintre cele mai importante zone dintr-un centru comercial in Romania. A fost important sa vindem conceptul si sa ne asiguram ca retailerii cred in ideea noastra. Cea mai complicata parte a fost sa trimitem mesajul clar ca ne dorim sa realizam un proiect de proximitate. In plin proces de inchiriere, brandul TATI a inceput sa se uite la extinderi in regiunea tarii noastre. Era brandul perfect pentru acest proiect, iar faptul ca am reusit sa il aducem in premiera pe piata locala a fost o mare victorie, prezent retailerul operand pe o suprafata de vanzare de circa 1.700 mp”, a mai adaugat Luiza Moraru.

In opinia sa, peisajul de retail din tara noastra s-a concentrat tot mai mult spre brandurile aspirationale. “Este un concept care functioneaza. Oamenilor le place sa cumpere produse de calitate, iar acest lucru se vede si in mixul de chiriasi din cele mai noi proiecte comerciale din Bucuresti si din tara”, a mai adaugat Luiza Moraru.

Veranda Mall Obor, proiectul de 30.000 mp din vecinatatea uneia dintre cele mai vechi zone comerciale din Capitala, si-a deschis portile pe 27 octombrie, fiind a doua cea mai mare inaugurare de mall din Bucuresti in 2016, dupa ce la inceputul lunii septembrie a acestui an si proiectul ParkLake din cartierul Titan a fost inaugurat.

“Cartierul Obor avea nevoie de cafenele si restaurante, de spatii de joaca si distractie, de spatii de retail moderne, care sa completeze peisajul comercial din zona”, a spus Andrei Pogonaru (foto mai jos), dezvoltatorul proiectului Veranda Mall Obor.

Veranda Mall Obor este inchiriat in proportie de 97,5% in prezent, fiind spatiu disponibil pentru inca 4-5 magazine.

“Mai avem nevoie de un brand de articole sportive pentru a completa si armoniza mixul de chiriasi ai proiectului. Avem foarte multe cereri pentru branduri sportive, dar si care cauta suprafere mari – avem interes extrem de mare pentru proiect, pentru o dezvoltare viitoare. Ne gandim care este momentul cel mai potrivit, insa focusul trebuie sa ramana pe concentrarea dezvoltarii lui”, a mai precizat Luiza Moraru.

Largirea zonei de restaurante si investitia in spatii de entertainment, prioritati pentru 2017

Unul dintre principalele neajunsuri ale mall-ului din cartierul Obor este zona restaurantelor, care la o prima vedere pare foarte inghesuita. Este adevarat, iar acest lucru ar urma sa fie solutionat in perioada urmatoare, cand dezvoltatorii proiectului vor sa aduca mai multe imbunatatiri.

“Zona de food este, intr-adevar, un pic subdimensionata, dar se lucreaza intens la gasirea unei solutii. Proiectul a fost gandit foarte mult mai ales pentru terasa generoasa din exterior, insa in procesul de extindere al proiectului se analizeaza si o solutie care sa ofere mai mult spatiu in zona restaurantelor”, a mai precizat reprezentantul CBRE.

Luiza Moraru a subliniat faptul ca pe langa zona restaurantelor, lipsa cinematografului sau a unei ancore principale de entertainment este o investitie care trebuie realizata.

“Unul dintre principalele feedback-uri este lipsa cinematografului. Analizam impreuna cu dezvoltatorul proiectului optiunea de a aduce un astfel de spatiu de entertainment”, a mai spus Luiza Moraru.

Dezvoltatorul proiectului comercial Veranda Mall Obor a anuntat la deschiderea centrului comercial ca va completa zona de entertainment cu un cinematograf, care ar urma sa fie livrat pe piata in cursul anului viitor.

“Am analizat optiunile pe care le avem si am decis ca urmare a unei investitii importante intr-un astfel de proiect ar necesita si dezvoltarea unei zone de entertainment, mai precis a unui cinematograf. Planul este ca in cursul anului viitor sa construim in incinta mall-ului un astfel de spatiu, care ar urma sa se intinda pe o suprafata de peste 3.000 mp si care ar urma sa dispuna de 12-14 sali de cinema”, a dat asigurari Andrei Pogonaru.

Veranda Mall Obor a investit peste 100.000 de euro in amenajarea unui patinoar si intr-un viitor targ de Craciun

Dezvoltatorul proiectului Veranda Mall a investit peste 100.000 de euro intr-un patinoar intins pe o suprafata de 650 mp, cel mai mare din cartierul Obor, iar la inceputul lunii decembrie va inaugura si un Targ dedicat Craciunului, care va necesita investitii de peste 50.000 de euro.

Centrul comercial Veranda Mall are o suprafata inchiriabila de 30.000 mp si include aproximativ 100 de centre comerciale. Principalele ancore ale centrului comercial sunt hipermarketul Carrefour (7.500 mp) si retailerul de moda H&M (2.200 mp), dispus pe doua etaje.

Printre alti chiriasi care se regasesc in proiectul comercial se numara lantul de magazine TATI, primul din Romania, dar si marci cunoscute precum C&A, LC Waikiki, CCC, Deichmann, Salamander, Jolidon sau Adesgo, carora li se alatura alte nume cunoscute de magazine, asa cum este cazul Sephora, Gerovital, DM, Yves Rocher, Pepco, Optiblu, B&B sau Kitchen Shop.

Zona de restaurante este situata la baza proiectului comercial, printre chiriasii proiectului fiind KFC, Oro Toro, Mesopotamia, Salad Box, Mc Donald’s, precum si multi altii.

Veranda Mall este unul dintre cele mai mari 10 centre comerciale din Bucuresti, in care se mai regasesc nume precum Baneasa Shopping City, AFI Palace Cotroceni, Mega Mall, Promenada, Sun Plaza, Bucuresti Mall si altele.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri