In ultimii ani, desi au fost prezentate constant o serie de modele noi, piata de automobile electrice nu a atins inca volume importante. Una din cele mai mari probleme care trebuia depasite era cea a autonomiei reduse, avand in vedere ca pana acum majoritatea modelelor in oferta nu depasea o autonomie de 160 km.

„Totul a plecat de la observatiile din Bucuresti. Eram fascinat de abiltiatea soferilor vostri de a se strecura in trafic, pe liniile de tramvai. Tramvaiele functioneaza cu multa electricitate. De aici pana la solutie a fost un singur pas. Un pas curajos!“ explica Ingo Mueller, inginerul care a imaginat solutia.

Este vorba de un sistem de incarcare rapida care se conecteaza automat la liniile de tensiune ale tramvaiului, atunci cand automobilul merge pe sinele acestuia. Sistemul, botezat Fast Utility Recharge Terminal, se extinde automat din acoperisul automobilului, imediat ce acesta se urca pe linia de tramvai. Este vorba de o tija metalica ultra-flexibila care este echipata cu sarma de cupru si cu un sistem rapid de prindere, un cleste tip gheara, dezvoltat in laboratoarele Caracal Electrics.

Plescoi Micro Conductors a dezvoltat un algortim ultraprecis de pozitionare GPS, combinat cu o camera video pozitionata in parbirz, detecteaza cand masina ruleaza sub liniile de tramvai si extinde bratul flexibil. Dupa parcugerea a numai 10 km in modul F.U.R.T. bateria se incarca la un nivel de 80%. Bineinteles ca nu trebuie sa subliniem ca solutia reduce semnificativ costurile de functionare ale automobilelor electrice, deja la un nivel deosebit de redus.

Citeste si:

In total sunt prognozate investitii de 300 milioane euro care vor genera 66 locuri de munca in cadrul fiecariei fabrici, dar este de asteptat sa aduca un aport important in dezvoltarea economiei locale a celor doua localitati.

De la carbon la tramvai, din Satele Unite la Caracal

Cu debutul pe piata anuntat pentru sfarsitul acestui an, BMW i3 este primul automobil electric de serie produs de BMW care vine si cu o premiera importanta in industrie: primul model de serie mare care foloseste o caroserie exclusiv din fibra de carbon (CFRP). In acest sens BMW a facut investitii importante intr-un joint venture cu SGL Carbon – au fost dezvoltate doua fabrici noi, la Moses Lake (SUA) si Wackersdorf (Germania).

Urmeaza acum un nou pas de investitii in doua fabrici, de data aceasta din Romania, pentru a asigura tehnologia de conectare la liniile de tramvai. In acelasi timp cele doua comapnii lucreaza si la un sistem de conectare la reteaua de troleibuze.