Se vorbeste tot mai des in ultima perioada despre o criza de leadership. “Avem potential, dar ne lipsesc liderii adevarati care sa valorifice acest potential”, se spune.

Petru Pacuraru, fondator si managing partner Human Performance Development International (HPDI), specialist in leadership, sustine ca dezvoltarea unei companii presupune ca fiecare membru al organizatiei sa fie un lider.

“Este un concept simplu, dar este o adevarata provocare sa fie pus in aplicare. Daca vrei sa fii o organizatie lider in domeniul tau, majoritatea oamenilor tai trebuie sa fie lideri”, a explicat Pacuraru.

Intrebarea este cum se poate crea un mediu in care angajatii sa dea dovada de creativitate si energie, obtinand cele mai bune rezultate? Cu alte cuvinte, se poate crea un mediu in care toata lumea sa aiba posibilitatea de a conduce?

“Liderii acestui mileniu trebuie sa scaneze lumea pentru semnale de schimbare si sa fie capabili sa reactioneze instantaneu. Traim intr-o lume care solicita din ce in ce mai multe informatii relevante. Acest lucru inseamna abilitatea de a conecta oameni si idei, in situatiile in care altii nu vad nicio legatura posibila. O perspectiva cat mai bine documentata este mai importanta ca niciodata pentru a anticipa si pentru a reusi intr-o lume in continua schimbare. Astfel motto-ul «Cel mai bun mod de a prezice viitorul este sa il creezi tu insuti» capata sens”, adauga trainerul HPDI.

Fii lider, nu sef!

"Sa reusesti ca lider intr-un mediu care isi schimba constant forma pare o misiune extrem de dificila. Exista insa solutii. Nu neaparat privitor la ceea ce trebuie sa faca un lider, cat, mai degraba, la ce nu ar trebui sa faca el", a declarat Petru Pacuraru.

Citeste si:

Iata 10 lucruri de care liderii adevarati ar trebui sa se fereasca pentru a avea succes

1. Nu le cere oamenilor sa faca ceea ce tu nu faci.
2. Nu esti superior nimanui pentru ca esti lider. Asadar, discutiile se poarta la acelasi nivel.
3. In primul rand esti OM, pe urma lider. Nu te astepta sa te urmeze cineva pentru calitatile de lider, daca nu te urmeaza pentru calitatile de OM.
4. Nu esti acolo ca sa stralucesti tu, esti acolo sa-i faci pe oamenii pe care ii conduci sa straluceasca.
5. Existi tu, exista ceilalti la nivel de indivizi, insa cel mai important, exista echipa pe primul plan. Nu fi individualist.
6. Delegarea nu inseamna nici micro-management, dar nici abdicare. Asigura-te ca oamenii stiu ce au de facut si cu ce.
7. Daca ai o viziune, impartaseste-o constant cu oamenii.
8. Daca vei da feedback, asigura-te ca dai feedback situatiei create, nu persoanei. Astfel oamenii vor intelege ca nu-i judeci.
9. Daca urmaresti perfectiunea, atunci intelege ca la ea se ajunge greu, cu pasi marunti. Lauda fiecare pas inainte, cat de mic. Procesul este la fel de important ca obiectivul final.
10. Nu barfi, nu cataloga fara sens oamenii si nu face presupuneri fara sa le verifici.

Carti de leadership si motivare

Infiintata in 2001, compania HDPI furnizeaza solutii de leadership si dezvoltare a resurselor umane prin programe de training, coaching si teambuilding. Furnizorul deserveste peste 100 de companii importante, precum Raiffeisen Bank, Pirelli, Continental Automotive, Hilton, Toyota Material Handling, Frigoglass sau Hella Automotive.

In 2014 HPDI a inregistrat o cifra de afaceri de 400.000 de euro, dublu fata de anul precedent, iar pentru 2015 estimeaza o crestere a acesteia pana la valoarea de 500.000 de euro. In prezent, HPDI are birouri in Bucuresti, Timisoara si Arad, unul dintre principalele obiective ale companiei fiind extinderea pe plan international a serviciilor oferite.

Sursa foto: elwynn, Shutterstock