Creatie vs. strategie in agentiile romanesti de publicitate
Publicitatea se joaca intre doi pioni de baza: planner-ul si creativul. Marketer la radacina, planner-ul construieste o strategie de promovare care sa-i aduca clientului profit. Creativul preia stafeta si impacheteaza ideea. Care dintre ei aduce mai multa valoare adaugata clientului, ce premii isi doresc, cum se imparte munca intre creatie si strategie, ce e bine si ce e rau in agentiile romanesti ne vor spune doi creativi si doi planner-i cu atitudine.
Un articol de Simina Mistreanu.
Un articol de Simina Mistreanu.
- Creatie sau strategie? Ce aduce clientului mai multa valoare adaugata?
- Ce ar trebui imbunatatit/schimbat pentru ca departamentele de creatie, strategie si client service sa colaboreze mai bine?
- Care vor fi principalele directii de dezvoltare ale publicitatii romanesti in 2008?
- E bine ca un creativ sa faca strategie sau un planner creatie, din cand in cand?
- De ce avem putini planneri in agentiile din Romania?
- Ce isi doresc creativii? Libertate deplina sau o strategie gata conturata de catre planneri, pe care sa o urmareasca?
- Daca s-ar intampla ca agentia sa aiba un singur angajat, care ar fi el?
- Cui putem sa punem in carca, cel mai adesea, insuccesul unei campanii?
- Effie sau AdOr? Ce premiu isi doreste cel mai mult agentia?
- Care sunt principalele trei calitati ale unui creativ? Dar ale unui planner?
3 Care vor fi principalele directii de dezvoltare ale publicitatii romanesti in 2008?
Serban Alexandrescu
Creative Director, Headvertising
Web, internet, interactive, spuneti-i cum vreti. Asta este principala directie.
Bogdana Butnar
Senior Strategic Planner, McCann Erickson
Daca e sa vad partea plina a paharului, cred ca vom vedea mult mai multa responsabilitate in propunerile prezentate clientului, pentru ca evaluarile de performanta vor fi mai stricte. In plus, cred ca e necesar sa ne specializam putin, in functie de schimbarile din viata consumatorilor nostri progresivi si de usoara saturatie a mediilor de comunicare. Daca e sa privesc jumatatea goala, e posibil sa vedem tot mai multe agentii care nu vor mai face fata cerintelor unei piete dezvoltate si clienti care vor recurge la consultanti de marketing ca sa suplineasca nevoile de comunicare.
Adrian Preda
Co-Creative Director, Leo Burnett
Dincolo de o mica creste pe publicitatea on-line, nu vad nici o schimbare in acest an.
Sorin Psatta
Integrated Communication Director, Grup BBDO Romania
Genul acesta de intrebari ma intimideaza, cred ca si pe o piata matura este dificil sa faci prognoze, darmite pe o piata tanara si zbuciumata ca a noastra. Nu ma astept la modificari spectaculoase, mai degraba cred ca va continua procesul de consolidare a industriei de profil, se va amplifica rolul institutiilor de (auto)reglementare, va creste rolul cercetarii in domeniu. Si da, va creste si publicitatea online (cu bugetele aferente cu tot), desi nu cred ca vom asista la o explozie a zonei, in dauna mediilor traditionale.