Cum vad lanturile de cafenele dezvoltarea in provincie
Piata autohtona a cafenelelor a devenit in ultimul an extrem de atragatoare, atat pentru retelele de cafenele locale, cat si pentru marii jucatori internationali. Ce strategii vor adopta Turabo Café, Cafepedia, Gloria Jean\'s Coffees si gigantul Starbucks in extinderea la nivel national si ce sanse acorda acestia provinciei in fata Capitalei?
Un articol de Denisa Apostol.
Un articol de Denisa Apostol.
- Ce dinamica are in prezent piata de cafenele din provincie fata de Capitala?
- Prin ce se deosebeste consumatorul de cafea din provincie fata de cel din Capitala?
- Cat de bine sunt primite lanturile mari de cafenele in provincie?
- Au existat probleme in adaptarea brandului pe care il reprezentati la nivel local? Care ar fi acestea?
- Cat ati investit, in medie, intr-o cafenea din provincie? Exista diferente fata de primele locatii deschise in Bucuresti?
- Ce criterii trebuie sa indeplineasca orasele din provincie pentru a fi eligibile extinderii brandului pe care il reprezentati
- Pentru provincie, preferati extinderea in mall-uri sau stradala?
- Care sunt cele mai atractive regiuni ale tarii in care doriti sa investiti in intervalul urmator?
- Ce strategie de combatere a concurentei locale adoptati in provincie? Dar in Bucuresti?
- Cum va evolua piata cafenelelor in urmatorii 5 ani, atat in provincie, dar si in Capitala?
2 Prin ce se deosebeste consumatorul de cafea din provincie fata de cel din Capitala?
Tudor Niculescu
Director General, Turabo Caf
Incercam in provincie, ca si in Capitala, sa dezvoltam o cultura a cafelei. Este important pentru noi ca cel care paseste pragul unei cafenele Turabo Caf sa inteleaga de ce produsul pe care il serveste este rezultatul unui proces minutios controlat. Nu cred ca exista o diferenta intre clientii din Bucuresti sau cei din orasele in care exista cafenele Turabo Caf.
Radu Marinescu
General Manager, Gloria Jean's Coffees
In general printr-o putere de cumparare mai scazuta.
Catalin Mahu
Director General, Cafepedia
Nu cred ca exista o diferenta. Oamenii din provincie au plecat din tara si s-au intors mai invatati. Dar, asa cum am spus, nu cred ca exista o discrepanta.
Viorel Stoiean
District Manager, Starbucks
Nu putem spune ca avem de-a face cu tipuri diferite de consumatori de la o regiune la alta. In general, atunci cand intra intr-o cafenea, consumatorii au asteptari similare: apreciaza serviciul ireprosabil, produsele excelente si un mediu placut in care sa isi petreaca timpul. Asta este exact ceea ce ofera Starbucks - ne propunem sa oferim faimoasa Experienta Starbucks si cel de-Al Treilea Loc unde oamenii pot savura o cafea de calitate intr-un mediu relaxant si prietenos.
Respectam diversitatea clientilor nostri si dorim sa le oferim servicii excelente si produse care sa raspunda nevoilor si intereselor variate ale acestora. Faptul ca, pe langa o cafea la pachet foarte buna, putem oferi si o larga varietate de sortimente de cafea, bauturi racoritoare, mancare si deserturi intr-o atmosfera placuta, unde nu se fumeaza, face din Starbucks destinatia favorita a consumatorilor cu origini, venituri, varste, gusturi si interese foarte variate.
Respectam diversitatea clientilor nostri si dorim sa le oferim servicii excelente si produse care sa raspunda nevoilor si intereselor variate ale acestora. Faptul ca, pe langa o cafea la pachet foarte buna, putem oferi si o larga varietate de sortimente de cafea, bauturi racoritoare, mancare si deserturi intr-o atmosfera placuta, unde nu se fumeaza, face din Starbucks destinatia favorita a consumatorilor cu origini, venituri, varste, gusturi si interese foarte variate.