Lipsa acordului de mediu pentru defrisarea unei paduri de pe un tronson al Autostrazii Transilvania, de la Gilau la Nadaselu (8,7 kilometri), judetul Cluj, blocheaza continuarea lucrarilor, prefectul Gheorghe Ioan Vuscan declarandu-se "suparat si indignat de situatie".

Prefectul judetului Cluj, Gheorghe Ioan Vuscan, a declarat, vineri, la primul Comandament de lucru pentru obtinerea unui nou acord de mediu necesar pentru continuarea lucrarilor la Autostrada Transilvania, ca, in acest caz, "nu stie stanga ce face dreapta", existand "o foarte slaba comunicare intre parti", conform Mediafax.

"In urma cu doua saptamani am chemat proiectantul si pe cei de la CNADNR sa vedem care este povestea nesfarsita si enigmatica a Autostrazii Transilvania, pe tronsonul Gilau - Nadaselu. Am constatat, cu surprindere, ca acordul de mediu care trebuia incheiat in decembrie 2014 nu a fost finalizat nici pentru prima faza din cele patru. Concluzia este ca nu stie stanga ce face dreapta, exista o foarte proasta comunicare intre parti. Din cauza lipsei acordului de mediu nu putem defrisa o padurice, unde se lucreaza de o parte si de alta a ei. Avem sute de hectare defrisate ilegal si nu suntem in stare sa defrisam o padurice in interes public, necesara pentru Autostrada Transilvania, pentru ca nu avem acordul de mediu finalizat", a spus Vuscan.

Potrivit acestuia, la toate problemele semnalate se adauga "ghinionul" unui castigator al licitatiei pentru proiectul de acord de mediu, SC USI SRL, "care nu este tocmai potrivit pentru un asemenea proiect, avand o experienta redusa".

"Suntem de rasul lumii pentru ca si atunci cand avem bani nu suntem in stare sa facem autostrazile, le facem ori prost, ori se surpa, ori nu le facem deloc. Sansa e sa vedem daca specialistii care se ocupa de proiectul de acord de mediu sunt in stare sa finalizeze acest obiectiv, iar daca nu, solutia ar fi rezilierea contractului pentru ca nu mai putem astepta luni de zile sa ne lamurim daca avem nevoie de proiect pentru acest acord de mediu, de proiect tehnic sau e suficient un studiu de fezabilitate, pentru ca nici asta nu se stie, acum se clarifica", a afirmat Vuscan.

El a subliniat ca acordul de mediu insoteste orice investitie de acest fel, iar cel pentru Autostrada Transilvania a fost intocmit in 2004, cu o valabilitate de 10 ani, pana in 2014, iar acum trebuie refacut.

"Este un document in baza caruia se face proiectarea autostrazii si reglementeaza tot ce inseamna proiectare si executie din punctul de vedere al mediului. Cred ca vina cea mai mare apartine firmei care face un astfel de acord de mediu pentru autostrazi si nu a existat o sincronizare a solicitarilor in raport cu consultantul si cu Agentia Nationala de Protectia Mediului. Cand nu exista intalniri periodice, stau luni de zile si asteapta. Eu le-am spus ca nu avem sute de autostrazi in Romania, avem cateva in constructie, ar trebui sa fie zilnic astfel de intalniri pentru a sti in ce faza suntem", a precizat el.

Directorul Agentiei pentru Protectia Mediului Cluj, Grigore Craciun, a declarat, la randul sau, ca a solicitat o ultima notificare din partea firmei care se ocupa de obtinerea acordului de mediu pentru a o trimite la Bucuresti, in conditiile in care acordul este emis de Agentia Nationala de Protectie a Mediului.

"Va dura cateva luni obtinerea acordului de mediu", a spus Craciun. Reprezentantii CNADNR care au participat la intalnire nu au dorit sa comenteze situatia.

Prefectul Gheorghe Ioan Vuscan a convocat, vineri, la Prefectura Cluj, primul Comandament de lucru in vederea urgentarii si eficientizarii colaborarii intre toate institutiile statului de la nivel judetean si national pentru obtinerea unui nou acord de mediu necesar pentru continuarea lucrarilor la Autostrada Transilvania. La intalnire au participat, printre altii, reprezentanti ai CNADNR, ai Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Cluj, ai Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului, ai Agentiei pentru Protectia Mediului Cluj, precum si reprezentanti ai firmei Egis care a asigurat consultanta proiectului, ai proiectantilor si alti specialisti in domeniu.

Lucrarile la tronsonul Gilau - Nadaselu, cu o lungime de 8,7 kilometri, au inceput in august 2014 si sunt executate de asocierea dintre firmele UMB Spedition si Tehnostrade in proportie de 66 la suta, acestea fiind blocate de o padure cu o suprafata de sapte hectare care se afla pe traseul autostrazii. Contractul de executie este in valoare de 258 de milioane de lei, termenul de finalizare a tronsonului fiind aprilie 2016.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri