Audi a început anul cu frâna de mână trasă, conform ultimelor raportări economice ale celor din Ingolstadt. Dând vina pe probleme de ordin logistic, dar și dificultăți tehnice cu unele motoare, șefii companiei au încercat să explice recent scăderea cu peste 1 miliard de euro a profitului operațional față de aceeași perioadă a lui 2023, scrie Automotive News.

La finele lunii trecute, scriam despre impedimentele pe care le-au întâmpinat giganții Volkswagen și Stellantis, care-și văd profitul sau veniturile trecute printr-o cură aspră de slăbire în perioada ianuarie-martie 2024. Audi, ca parte a grupului german, nu a putut evita furtuna, deși în cazul brand-ului premium vorbim și de niște circumstanțe particulare.

Profitul operațional al brandului a fost de doar 466 milioane de euro în T1, față de 1,82 miliarde de euro în aceeași perioadă din 2023. Scăderea cu 74 de procente a fost pusă pe seama unor probleme logistice și de furnizare cu componente pentru unele motoare V6 și V8. Efectul de domino a dus la o întârziere a unor livrări, iar asta a afectat și veniturile care au scăzut cu 19% până la 13,72 miliarde de euro față de 16,88 miliarde de euro anul trecut.

Jürgen Rittersberger, COO-ul Audi, a explicat într-un comunicat că o componentă importantă, pe care a evitat să o menționeze direct, a lipsit de la niște furnizori, iar Audi a fost forțat să oprească temporar vânzarea unor modele cu motoare V6 și V8. El s-a mulțumit să explice că „este o componentă complexă care are un rol important în eficienția motorului”. Manager Magazin, o revistă citată de Automotive News, a scris încă din ianuarie că ar fi vorba de o curea folosită la demarorul de pe mașinile hibride.

Această componentă este produsă de Vitesco, o subsidiară a grupului Continental care are unități de producție și în România. Componenta ar fi folosită încă din 2018, dar furnizorul ar avea probleme cu satisfacerea comenzilor pentru acest produs încă de anul trecut. Într-un comunicat primit la cererea Automobilwoche, Vitesco a transmis că „suntem într-o colaborare strânsă cu Audi pentru a rezolva problema”, fără a oferi alte detalii.

În continuare, pe anumite piețe, niște modele Audi cu motoare V6 și V8 nu pot fi comandate, dar germanii au anunțat că sunt „pe drumul cel bun” să rezolve problema. Într-o discuție cu investitorii care a avut loc la finele lunii trecute, COO-ul Volkswagen Group, Arno Antlitz, a transmis că Audi va finaliza un acord pentru a avea încă un furnizor pentru această componentă importantă.

Se pare că, cel puțin în Germania, blocajul s-ar fi rezolvat deoarece clienții nemți pot din nou să aleagă mașinile Audi cu motoare în șase și opt cilindri. Iar ca un motiv de liniște suplimentar pentru Audi, cifrele financiare publicate de rivalii de la Mercedes-Benz arată că și marca din Stuttgart a început cu stângul 2024. În cazul Mercedes, profitul operațional (ajustat EBIT) a scăzut cu 30% în trimestrul 1.

Sursa foto: Audi

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri